• dream81

någon mer som inte får hjälp pga av övervikt ??

Har tagit kontakt med läkare efter läkare, men ingen vill hjälpa mig mer.
    Det e inget fel på mig förutom att jag inte får mens o ägglossning.

Dom bara tjatar på att gå ner i vikt, men hur lätt e det ?!?!
    Förtjänar man inte att få barn om man e överviktig eller ??
    Känns ju som det.

Någon som har samma problem ?!?!

• Svar på tråden någon mer som inte får hjälp pga av övervikt ??
  • aragon

Jag har inte sökt hjälp än ang vår ofrivillig barnlöshet...men har samma problem som dej.... Det är inte lätt att klara det på egen hand..jag vet... Jag var i kontakt med VC innan sommaren och dom tyckte jag skulle komma tillbaka i höst så kunde man diskutera bantningspiller...kommer inte ihåg var dom hette....men det finns en tråd o det här på FL men jag är inte så förtjust i piller..gav så mycket biverkningar...har ju inte lagt ner all min energi på att läsa om det men vad jag har hört så är det biverkningar...man kanske måste stå ut med dom???

Älskar mina bonusbarn och min man
  • MrsK

När vi fick nog och ville veta vad som var fel så vände jag mig till KK och där fick jag hör... Nä vi utreder inte ölverviktiga... Så vi tog andra vägen, min man ringde fertilitetskliniken och sa att han var rädd de var fel på han...
    Då fick vi stå i kö och fick sedan utredning, men gå vidare med IVF får vi inte förens jag har ett BMI på under 30.
    Så de var bara att kämpa på...
    Jag fick Metformin pga högt insulin och de har hjälpt en del, men jag har mycke kvar än...

Så du är inte ensam...
    Man får vara på dom för utredning kan ingen nekas...

MrsK - Övning ger färdighet
  • dream81

okej et kanske e värt att stå ut med biverkningar, beror på vad det e för biverkningar.
    Själv har jag inte fått någon hjälp med vikten, dom bara säger att jag måste gå ner innan dom hjälper mig.
    du får gärna höra av dig till mig om du får reda på vad det e för piller o så...
    Sen hade det varit kul att få höra hur det går

• dream81

okej, dom gjorde lite utredning på mig för ett bra tag sen, men sen ville dom inte mer. Det känns bra att man inte e ensam i allafall.

• sarahl

Hej.
    vi får inte heller någon hjälp, men om jag gick ner 10% av min vikt vilket då var 12,3 kg så skulle vi diskutera ev ägglossningsstimulerande medel. Jag har kommit en bit på vägen ca 8 kg och kämpar med de sista tills i september.

Jag tycker oxå ALLA borde få hjälp, de homusexuelle får ju hjälp men inte vi hetro med övervikt. Jag kan bli så sur...

• längtarefterbarn

Vi får heller ingen hjälp förrän jag gått ner i vikt.
    Blev oerhört dåligt bemötta av den läkare vi var hos.
    Blodprover togs men trots att jag ringde MÅNGA ggr för att få veta svaren så får jag inte det. Vet mao fortfarande inte om jag har eller inte har ÄL.

• aragon

På ett sätt känns dte skönt....det är inte bara jag som har detta problem....

Ibland känns det som om jag gett upp hoppet.....blir så ledsen när alla i ens omgivningen kommer med sina kommentarer....visst dom kan kanske inte veta hur det ligger till men ändå.....ska ni inte skaffa barn nu?? Ni har ju varit gifta i två år...o.s.v har lust att SKRIKA.....övningen ger inte alltid färdighet....

• Kullan från Dalom

Ang medicinen..
    Är det reductil ni pratar om så rekomenderar jag itne den.
    Den är dyr och hjälper föga för många.
    Dessutom så är det flera stycken som begått självmord efter att ha ätit den.

Klarade mig relativt bra men fick en djup deppression.
    Har under ca 5 års tid ätit antideppressiva tabletter för att må okej, långt i från bra.

Reductil är en antideppresiv tablett från början, alltså en serationinhöjade medicin.
    De har tagit bort mestadelen av den serationinhöjande i den men tyvärr så kan man bli väldig, väldig deppig av dennärman slutar med den.
    Nu gjorde jag iofs felet att bara sluta rakt av men det var det ingen som sa något om..

Aldrig mer den medicinen...
    De hjälper en inte med IVF eller ÄL om man äter antideppresivt..

Så leta efter nån som kanske hjäpler er eller försök gå ner på annat sätt...

Hej hopp!

• aragon

Japp...reductil hette den......blir mer och mer "räddare" för den medicinen

• Kullan från Dalom

Akta dig så mycket du bara kan för den!!
    Jag önskar inte ens min värsta fiende den.. Jo kanske.. *hehehe*
    Men själv blev jag totalt väck.. Mådde som ett lass skit..
    Inte värt något hela världen.. Inte ens barn, att må så dåligt igen..
    För mår man såå dålligt så man vill ta livet av sig så kan man ju inte ge någon annan ett liv heller.. Tänker nu på barn...

Tyvärr så VV eller nått annat tråkigt är nog det enda...

Svar på tråden någon mer som inte får hjälp pga av övervikt ??