• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du det finns folk som odlar potatis i parketten?
  • Heisan
    BrideOf Rocky skrev 2006-07-23 22:02:13 följande:
    Heisan,Fast det hade inte gillts ändå för man måste ha hackat upp själva golvet först.Det räcker inte med att odla direkt PÅ golvet....tyvärrwww.bloggolga.blogg.se
    Nä jag blir ju direkt diskad eftersom jag hade krukor....Oskyldig
    Jag känner mig som 25, är 35, ser ut som 45...
  • Janna84

Just potatisodling i vardagsrummet har jag inte sett men jag har svårt att glömma en lägenhet vi tittade en gång. Det var en äldre man som bodde i en etta. I köket stod en träslöjdsbänk (en sådan som man använder i skolan) istället för köksbord och det låg drivor med sågspån. I vardagsrummet hade de faktiskt sågat ut en del av parketten men det odlades ingen potatis där men man undrar ju varför folk gör så...? När vi var där så hade de täppt igen hålet med en grön gummimatta... För övrigt rökte gubben pipa i lägenheten och hade så gjort under många år. Ja, underliga människor finns det iaf...

• Champagne

Tror att det är en myt....

fast å andra sidan så odlar vi fransk delikatesspotatis i sandlådan

• LinaP

Det är en myt! Blev förvånad i tråden igår, att folk verkligen tror på sådana folksägner!

Tycker dem 20 personer som svarat att det VET att det är sant kan berätta om sina erfarenheter, och även skriva ett brev till Bengt af Klintenberg, så att han kan dementera det han skrivit i sina böcker!

• esperando

Jo men självklart är detta sant...Vi odlar både potatis och morötter i vårt vardagsrumgolv. Vi är ju invandrare, så vi gör som alla invandrare gör(och gör dom inte det får dom sätta fart!)....hahaha...Fatta att det är 20 människor här på FL som "vet" att det är sant...hahaha...asgarv...

• Pennye

Men herregud hur kan folk tro att det är sant ???
    Men ni vet väl säkert oxå en pizzeria där ni bor, där de hade råttkött på pizzorna.

Svar på tråden Tror du det finns folk som odlar potatis i parketten?