Inlägg från: basil |Visa alla inlägg
  • basil

Kan en katt äta endast torrfoder?

Att burkmat skulle vara farligt och onyttigt för katten finns inga som helst belägg för! Däremot finns det mindre bra burkmat, med för låg proteinhalt.Billigare burkmat platsar oftast där.Ett bra tips,istället för lightfoder till överviktiga katter, ge mer burkmat.Burkmaten mättar bättre och innehåller mer protein än lightfoder som innehåller alldeles för mycket spannmål.Jag kör själv med den metoden med mina egna katter med gott resultat.

• basil

Håller me bustösen, mjau är bra.Bra pris och svenskt kött.Det är trist att burkmaten har fått dålig rykte, för det förtjänar den inte.Torrfoder är himla bekvämt för oss djurägare men är det bästa för djuren?. Det kan diskuteras.Jag gick en kurs i näringslära för katter för några år sedan, i gruppen deltog en djuraffärsinnehavare.Personen berättade bla att RC bombar djuraffärerna med "information" om just deras överlägsna produkter.Som djurägare ska man nog inte svälja allt som sant och vetenskapligt.Fick inte torrfoderproducenterna en knäpp på näsan för oriktig marknadsföring för ett tag sedan? Nån som minns nåt om det?

Svar på tråden Kan en katt äta endast torrfoder?