• Väntar bäbis

Är det fler än jag som syr..??

Jag har aldrig någonsin sytt förut men nu vill jag sy saker hela tiden inte kläder (aldeles för svårt tror jag *ler* )
    Vad syr ni??
    Jag har sytt en takvagga och det var så kul så nu vill jag ha tips på fler saker jag kan sy och sysselsätta mig med!! :) !!!

• Svar på tråden Är det fler än jag som syr..??
  • 1 tu 3

Påslakan och örngott till spjälsäng eller vagga. Hittat jättasöta barntyger på tygaffären så det ska jag sy på semestern.

• MN72

Just nu syr jag mammakläder. Tänker sy till bebben när jag gått hem med havandeskapspenning. Om jag nu kan vänta tills dess

Jag har köpt en del tyg och mönster på Stoff & Stil. Ska sy både kläder och påslakan.

• Sonoma

Att sy är min stora hobby. Jag kommer nog sy massor till bebisen, när jag vet om det är en pojke eller flicka.

Jag vill också ha tips på saker att sy!

• karin123

Jag har sytt två bodysar (säger man så?) och brallor i matchande färg. Sen har jag varit nere på lagret (dvs rotat bland alla mina tidigare köpta tyger som inte blivit något än...) och hittat ett tyg att sy en skötväska av. Jag har även sytt en pyjamas och en liten fleecetröja.

Jag har köpt tyg till lakan till vaggan som jag även tänkt brodera något på, men än vet jag inte vad. Är lite sugen på att ha bebbens namn på... men då kan jag ju inte göra klart det innan. Så i det projektet velas det lite...

Jag har även påbörjat en liten "bilder-bok"... den är visst inte klar än heller... Å en pyjamas som saknar knappar. Oj va mycket jag har att göra klart...

Ett bra tips om man vill sy kläder är boken "Sy babykläder med kwik-sew" av Kerstin Mårtensson. Den har jag haft i många år och sytt till mina syskon barn. Med tyg från E-sjöld blir det vrålfint. Ska nog fota lite av vad jag sytt och lägga upp bilder...

• zika

Brukar sy ganska mycket men har bara sytt lakan till vagneen än så länge.
    Till Anja 1 år 9 mån har jag sytt solhatt, shorts och skjorta den här sommaren. Jag är inte så duktig så ibland börjar jag på saker så får min Mamma sy klart... ;)

• Miclin

Sydde mammakläder, dvs lade in resårer i jeans osv.
    Har sytt byxor till lill*n
    Har sytt lakan, påslakan, filtar, amningskudde, gosedjur, kuddar och leksaker till bebisen
    Och så har jag tryckt en massa bodysar! Idag ska jag sy en till filt (lägger in bild senare ikväll)

Bilder finns i mitt galleri

• Nifelheim

Jag syr en hel del. Skulle vara jättekul att få veta hur du gjorde din takvagga, jag hade nämligen tänkt sy en jag också, men är inte hundra på hur jag ska göra än. Har ett par förslag i huvudet.

• Sonoma

Miclin: Vilka fina saker du sytt (såg bilderna i galleriet)! Var har du fått tag på mönster?

karin123: tack för bok-tipset. Den ska jag genast leta efter!

• karin123

Sonoma: Den finns på adlibris.se för typ 100 kr... jag köpte min i en tygaffär.

• FransiAliyah06

Har sytt ett påslakan sett till barnvagnen/sängen för hand med tyg från stoff och stil. Blir för komplicerat att sy kläder, speciellt eftersom jag inte har symaskin, men lakan och gardiner kommer jag nog sy mest själv.

Svar på tråden Är det fler än jag som syr..??