• Vinga

Varning för denna produkt!

700523 skrev 2006-07-25 14:52:05 följande:
    Ser att ni varnar för sunsilk...Vill passa på att varna för ännu ett märke - GLISSschampon som "reparerar" och gör håret glansigt lägger sig som en hinna på håret och i hårbotten , med ev reaktioner som följd. Ska du färga håret och har använt nåt av dessa schampon tar inte färgen som den ska..Har ALDRIG haft problem förrens jag använde gliss - då fick jag en röd och irriterad hårbotten
    Håller helt med om det!
    Hade använt Gliss Deep Repair Shampo och balsam ett bra tag, var till frissan och klippte mig. Hon frågade om jag nyss tvättat håret, och det hade jag.. "Det är nåt som inte känns bra i ditt hår, oljigt liksom"
    Och så var det ju, bara det att jag inte hade kopplat ihop att mitt hår känts oljigt och fett trots att det var nytvättat.
    Fick håret tvättat med en djuprengörande shampo så att det "gnisslade" i håret - vilket det ska göra av shampo, det ska inte göra håret mjukt och lent (vilket Gliss gör!) utan det har man balsam till.
    Och vilken skillnad det blev sen.
    Slutade använda Gliss genast. Snopet nog hade jag oöppnade flaskor hemma oxå, som nu bara står i ett skåp Fundersam

Nu börjar jag dock märka samma sak av det shampot jag använder nu, undrar om det är Sunsilk.. Minns inte. Nåt för blonda hår iaf, gula tuber.
    Beat on the brat with a baseball-bat
Svar på tråden Varning för denna produkt!