• Mizuki

Dockskåp & Miniatyrer!

Åh, jag älskar dockskåp!
    Fast jag har inget än, vågar inte skaffa något förrens jag hittar den sortens möbler jag vill ha.
    Finns det coola retro-möbler (-60/-70 tal) i skala 1:12? Hittar bara lite i lundbyskalan...
    Jag vill inte ha ett viktorianskt tråkskåp (i mina ögon), jag vill ha ett coolt modernt/retroskåp.
    Funderar dessutom på att bygga skåpet själv, det borde välan inte vara så svårt?

• Mizuki

Tradera är dammsuget, finns inte en skymt av något retro i rätt skala.. Däremot finns det sjuan stolar och arne jacobsen (säkert fel namn, meneh) fåtöljer i Lundbyskalan.. Men jag vill ha 1:12! *tjurig barnunge*
    Ebay hade jag glömt bort att det fanns..

Ang. skåpbygget så tänkte jag göra det väldigt simpelt, inga krussiduller eller så. Bara en låda med rätt mått och två våningar, öppningsbart på framsidan och om jag fixar det så blir det fönster och dörrar också, annars får det vara. Vill bara ha något att börja med som inte kostar 5000:-...

• Mizuki

Det fanns hur mycket saker som helst på Ebay! Fast endel var riktigt dåliga på att skriva ut skalorna..
    Hoppas att det finns lika mycket där när jag blir rik just nu har jag inte råd att shoppa, har precis spenderat alla mina pengar på höst/vinter/vår-kläder åt dottern.

Svar på tråden Dockskåp & Miniatyrer!