Inlägg från: Paksenarion |Visa alla inlägg
  • Paksenarion

Dockskåp & Miniatyrer!

hej hej

har själv skaffat ett stort dockskåp,
    och höll på¨med tittskåp innan...

Har du provat mailinglistan groups.yahoo.com/group/dockskap/
    där var jag medlem innan...

Och så rekomenderar jag förstås Eva Malmstens böcker....

Lycka till

• Paksenarion

jag vet att www.margarethasdockskap.com/ har sålt hus ifrån Greenleaf innan...

Innan var jag sugen på The Beacon Hill...
    Beställde det ifrån Bella Miniatures i USA och brände mig rejält.
    Fick som tur e tillbaka lite av pengarna... Men det mesta har dom fortfarande.... Så jag kommer nog att ha svårt att beställa ifrån Utlandet igen. Det är en lång historia....

IBland har man tur att man kan hitta hus ifrån Greenleaf på tradera och blocket. Folk som tänkt sig bygga det men sedan tröttnat...

Jag har ett sådant här dockskåp tradera.msn.se/auction/Dockskap/aid_30658430

• Paksenarion

1950 med frakt är helt Ok... =0) Lycka till med byggandet...

• Paksenarion

*ler stort* Det går nog bra, men det brukar att bli långtidsprojekt. En bit åt gången......

För min del är det nu att samla möbler.. =0)
    Och så letar jag efter fina ovanliga dockor som ska bo i huset..

• Paksenarion

plats, ja jag har ju inte plats till några av mina andra hobbies längre på hobbybordet...

Och sen när jag har mer möbler i huset så vill jag ju visa upp det. ;0)

Har funderat på att köpa något fint gammalt bord på typ erikhjälpen. Men det kommer att bli ett stort bord.

Har tyvärr inga bilder... Har ingen digitalkammera,,, ähh jo förresten, men den funkar inte... Får önska mig en ny i födelsedagspresent,,, men då kan jag inte önska mig grejer till huset, *ler*

• Paksenarion

ja jag tror att dom har förbättrat sidan lite...

Kanske ska du maila skala minimal... dom brukar kunna ta hem sådant dom inte har...

• Paksenarion

Det kan jag tyvärr inte svara på... har inte börjat med elgrejer än... tyvärr..

• Paksenarion

tyvärr ingen aning. Har aldrig vågat handla ifrån ebay.

• Paksenarion

skönt att du har fått den... =0)

• Paksenarion

Kul med en kurs i tittskåpstillverkning,
    har funderat på att gå en sådan, (medborgareskolan håller i en sådan iår) Men där är ju alltid så mycket man vill göra när det gäller sånna kurser... =0)

Svar på tråden Dockskåp & Miniatyrer!