Dockskåp & Miniatyrer!
Hej!
Är det någon hör inne som är intresserad av detta?
Har precis börjat med det och behöver lite råd och tips på bra sidor på nätet.
Tack på förhand!
Hej!
Är det någon hör inne som är intresserad av detta?
Har precis börjat med det och behöver lite råd och tips på bra sidor på nätet.
Tack på förhand!
Tack för ditt svar.
Jag vil köpa ett dockhus från Greenleaf som heter The Pierce. Men det verkar omöjligt att köpa.
Vet du några bra hemsidor?
Jag ringde till Margaretha från Margarethas dockskåp men hon skulle ha 4800kr. Fast hon kunde ge mig en tusenlapp i rabatt.
Fast jag beställde från USA via ebay. Tjejen skulle skicka det idag och jag fick betala 1950 med frakten.
Verkade seriöst så vi får hoppas jag blir nöjdare än dig. Tråkigt det där när man inte blir nöjd och det blir klabb med pengarna.
Tack tack.
Min sambo ska hjälpa till och klarar vi inte av det så har jag redan plockat fram tändvätska och tändstickor!
Jag och min sambo har inte fått vårt skåp än men eftersom det ska byggas upp helt av oss så har vi lite problem med var det ska vara.
Vi har ingen källare annars hade man ju kunnat bre ut sig där.
Det är ju inte som ett pussel som man kan rulla ihop på en duk och föra under sängen. Blir lättare sen när det är helt klart.
Några tips på hur man kan göra?
jennyL25 & Paksenarion, har ni inga bilder man kan få se?
Hade varit jättekul!
Mizuki
Några retro möbler vet jag inget om! Har man inte själv den stilen så söker man ju inte heller efter det.
Har du letat på ebay eller tradera?
Du är modig du! Bygga huset själv... Fast är man duktig på det eller har hjälp så varför inte? Kan bli hur snyggt som helst.
Själv har jag köpte ett "tråkhus". Hahaha.... blir nog bra det med!
Någon som vet några bra sidor med tips och råd?
Funderar lite på belysning. Var köper man såna saker?
Själva trådarna och sånt menar jag då?
Har även sett att vissa har jätte tunna trådar bakom tapeterna. Sladdarna ser ut som en tejpbit. Ehhh.... svårförklarat!
De har gjort om sin sida på dockhus.se va? Tyckte det var lättare att se vad som fanns nu. Tyvärr var där inte den här kabelsladdtejbiten som jag letar efter.
Jag var inne på skala minimal och de skulle beställa hem från Holland tror jag det var. De hade iallafall länkat till en katalog som hade sån här tejpkabelljusband sak. Fast nu blev jag konfundersam och undrar vad mer än tejpen man behöver.
Jag fattar ju inte språket!
www.eurominis.nl/electra-kopertapesysteem.htm
Nu läste jag noggrannare... Det måste heta koppartejp va?
Skulle man inte kunna få tag i det i Sverige?
Hej hej! Skulle fått mitt dockhus idag men det kom inte och eftersom jag är så otålig så maila jag henne och frågade om hon hade skickat det. Var inne på hennes sida på ebay igår och en person hade gett henne dåligt omdöme. Där stod typ, hoppas du blir rånad på väg till banken din pirat.
Kan ju tro jag blev riktigt nervös. Men mailet hon skicka idag hade massa nr med. Kvittonr eller nått sånt så det kändes bättre.
Ins. Slip - VF79442709US Custom Slip - CP94702022US.
Vet ni vad detta betyder?
Nu har jag fått dockhuset!!!
Återkommer till denna sida om några månader...
Behöver hjälp.
Ska till Köpenhamn i helgen och vet att jag har sett en hemsida för en dockhusaffär men hittar inte den.
Vill ju ha lite vägbeskrivning och öppetider. Någon som vet vilken sida jag menar?