• Neelah

Dockskåp & Miniatyrer!

Äntligen en tråd för mig!!!! Jag gör miniatyrer och funderar på om jag ska starta en nybörjarkurs i miniatyrtillverkning (eller tittskåpstillverkning blir det väl). En sida med många länkar för miniatyrprojekt är: www.puppenhaushobby.de/links.html

• Neelah

Å så kul! Jag har gjort miniatyrgrejer länge (föremål som jag sålt till personer som gör dockskåp/tittskåp), men nu håller jag på med mitt första tittskåp. Jag har ingen aning om vad jag sysslar med egentligen, men jag improviserar hej vilt.

• Neelah

Nettanss: Tänker du börja med tittskåp? I så fall rekommenderar jag att du först säter dig ner med papper och penna och skissar på hur ditt tittskåp ska se ut. Sen finns det säkert många här som kan hjälpa dig med tips på hur man tillverkar de olika grejerna eller var man köper dem.

• Neelah

Ja, en grundskiss är jättebra för då ser man vad man behöver för grejer också. Jag har gjort skisser på de tittskåp jag vill göra och utifrån skisserna har jag gjort en lista över vad jag behöver. Sen är det bara att tillverka eller köpa de grejer man behöver och bocka av dem på listan.

• Neelah

Sen kan du googla på "roomboxes" så får du massor av inspiration och på många sidor även bra tips och råd.

Svar på tråden Dockskåp & Miniatyrer!