Stuvade makaroner
Någon som har "recept" på stuvade makaroner?
Vet att det är superenkelt men jag har totalt glömt bort..
Makaroner, mjölk..men sen då?
Någon som har "recept" på stuvade makaroner?
Vet att det är superenkelt men jag har totalt glömt bort..
Makaroner, mjölk..men sen då?
Tack för era svar, nu ska det snart ätas GOTT!
Men bläää vad äckligt! Mjölkkokta makkisar är ju vidrigt
Koka makaronerna som vanligt. Under tiden gör du en stuvning på smör mjöl och mjölk. Salta, peppra och riv i muskotnöt.
MUMMMMMSZ!
och det är ingen "fuskvariant" det är originalet!
Glöm inte riven muskot.
Nää det vart SUPER gott och nu är allt slut! Tack för er hjälp.
Muskot hade vi tyvär ingen men det gick bra endå
Har aldrig haft i muskotnöt. Vad blir det för smak?
Har jag missat nåt?
Ni andra som inte smaksatt med ordentligt med socker och salt måste prova det!!!
Svårt att säga hur muskot smakar. Du får helt enkelt prova. Det är verkligen pricken över i:et tycker jag. Det finns mald muskot att köpa så man behöver inte riva själv.
Jag brukar inte blanda muskot i utan strör det bara uppepå just innan man ska äta.
Min svärmor har kardemumma i sina stuvade makaroner och det är gott! Själv stuvar jag i mjölk och kryddar med salt och peppar.
Koka upp mjölk gissningsvis 5 dl, häll i ca 3 dl makaroner (ideal) och salta lite, se till att röra ofta och låt det sjuda under lock i ca 20 min (gissar, jag brukar laga på känn, du får provsmaka dig fram...). Det blir lite extra gott om du gör det på standardmjölk och tillsätter smör/margarin... och späd med vid behov, lite i taget så det hinner bli så där kladdigt och gott.
Det är gott att ha i lite riven muskot också.
hmmm lite stressad är man ju...
späd med MJÖLK vid behov, och givetvis handlar det om kanske en msk smör eller så man kan ha i... *StAvA*
det står på paketet med gammeldags idealmakaroner