messmör - någon som använder den som pålägg?
?
?
messmör är supergott!!
jag kan äta med sked direkt ur burken
Mmm de är gott med messmör men tyvärr äter man inte det så ofta. Sen har man glömt att köpa hem det också.
älskar det!! hävde det i sonens nappflaska oxå när han va liten, men nu minns jag inte om det var för att han skulle bli lös eller hård i magen...
Älskar messmör, köper den lättare ljusblå varianten. Har ända sedan barnsben älskat det på smörgås av alla former och sorter!
Vad kul med alla svår! Jag frågade eftersom vi köper den åt vår son och han dricker det med sin välling (det hjälper mot hård mage). Men jag undrade vad man kan äta det och nu vet jag det :)
Messmör är såååå äckligt *ryser*
Vi har det på smörgås, mjuk el hård eller tunnbröd, samt en klick i renskavsgrytan när vi gör det. Dessutom är det fenomenalt för att få lilltjejen att bajja.
Jo då i min familj äts det, men inte av mig.
messmör på mjukt eller hårt bröd och doppa i varm kakao det är mums!!!!
Åt med sked som godis när jag var liten med.
det här med lättare varianter... den vanliga gula är nyckelhålsmärkt. Det är mycket socker och inte mycket fett i det.
sockret sätter fart på magen... av egen erfarenhet vet jag att när det blir för mycket socker då får man bo på toaletten...
köpte hem messmör igår och katten åt det till och med =)
Hur mycket socker är tillsatt egenligen?
Finns det någon osockrad variant eller är det lixom det som är grjen (att det ska vara sött och smaskigt)?
Nej, avskyr det. Klarar inte av "söta" smörgåspålägg.
Japp det gör vi och en klick i såsen till vilt är så gott.
Brukar göra en kalops med messmör i såsen och kycklingsåsen får också lite extra smak med messmör, testa lovar det är mumsigt.