• Ockepocke

Någon som kan texten till en bra namnvisa

Å ... är här osv. Något sånt går en, kan inte texten, nån som kan hjälpa mig?! Eller tips på nån annan bra namnvisa för barn???

• Svar på tråden Någon som kan texten till en bra namnvisa
  • jossan74

å...Lisa är här och Anders är här, och tänk vad det är roligt att Lotta är här, och i vårt glada gäng så har vi bosse här igen, tänk vad roligt vad roligt det är.

• zika

Har en variant på samma sång
    Anna är här och Bosse är här, tänk vad roligt att Ida är här hos oss. I vårt glada lag har vi Emma här idag å vad roligt att Rasmus är här

• Ockepocke

Tack, vill gärna ha tips på fler

• Söderböna

Den här sjunger vi på pluttans barnrytmik:
    Erik, Erik, vad kul att du är här idag. Välkommen hit, välkommen hit. Hoppas du mår bra!

Den sjungs om alla barnen efter varandra och varje vers avslutas med att vi vinkar och säger hej!

• Skrinda

Anna är här idag, Anna är här idag, åh vad kul att Anna är här, ja Anna är här idag!

Typ samma melodi som "en bonde i vår by" men inte riktigt

• babygirl74

Jag brukar ändra låten: My Bonny is over the ocean sjunger:my namnet is over the ocean. Sedan översätter jag den till svenska och sjunger: Min namnet är ute på havet min namnet är ute på sjön ge mig min namnet tillbaks. osv. det brukar mina barn tycka om.

• palmblad

"Där sitter Lisa, där sitter Lisa, nu ska vi sjunga o spela för dig. Tralla lalla la, tralla lalla la, tralla lallala tralla lalla lalla." Kan ju inte skriva melodin, men ni kan ju läsa den som ramsa.

• cathil

för att förklara stora bokstäver alla små bokstäver bara barnet.

vad heter du då? anna anna, vad heter du då? kalle kalle, vad heter du då? pelle pelle, det var bra tack ska du ha tja tja tja tja

/cathrine

• cathil

hm...det blev inga stora bokstäver...konstigt..

alla sjunder " vad heter du då?" sedan svarar barnet "anna" sedan sjunger alla anna"

• snusans mamma

På vår förskola sjunger vi

Spindelmor har åtta ben, sex har mamma myra.Kossan går på klöveräng och kliver fram på fyra.------ har bara två men springer fort ändå.

Melodin är ju svår att beskriva men barnen gillar när vi sjunger den.

• emma81

hej hej Anna kul att du kom
    roligt att se dig skoj och va med dig
    hej hej Anna kul att du kom..

• emm77

Alla sjunger:
    Skruttelutteli, Skruttelutteli, vad heter du?
    -Barnet svarar...tex anna
    Alla sjunger:
    anna, anna, det heter du
    åh,åh,åh, Skruttelutteli, Skruttelutteli vad heter du?osv
    sist sjunger man (istället för vad heter du) nu är det slut!

• sanndris

Vi sjunger liknande som palmblad.

"Här har vi Neo, här har vi Neo, nu ska vi sjunga o klappa för dig, tralla lala la"

• Tildas52

vi har en bjällra och sickar runt då sjunger man så här

också skickar vi bjällran till olle som spelar medan vi sjunger så här goddag goddag hur mår du i dag hoppas du mår bra.

sen skickar olle det till ett annat barn och så sjunger man den igen för nästa barn mysig sång =)

• emma81

jag kom på att vi gjorde nåt liknande på öppna förskolan.. (som Tildas52 skrev)

vi hade en trumma som skicades runt och så sjöng vi:

"Hejsan allihopa vad roligt, va roligt att ni ville komma i dag. hej hej mors mors kom sjung nu med oss kom sjung nu och kom loss.... och så skickar vi trumman till Anna.... och hon spelar medans vi sjunger så här. hej hej mors mors, kom sjung nu med oss, kom sjung nu och kom loss..och så. skickar vi.....osv

• Speldosan

Mel: "Skip to Malou"

Lisa är här, Stina är här, Stella är här, Johan är här...osv...ref.Skip to Malou my da-rling. Skip skip skip to Malou, skip skip skip to Malou...osv.

Lite luddigt kanske..ha, ha!

Sen har vi texten:
    "Här är en kille och vi gillar dig! Vill du va med om en rolig grej. Är du här inne, det vet vi ej? Res på dig VIKTOR och ropa HEJ!"

• Hej och Hopp

"Hej på dig Sara, hej på dig Sara hoppas du mår bra.Hoppas du har roligt här i värat glada lag" på Bjällerklang-melodin. under taktfast knäklappande. Brukar funka bra. Är det många barn så kan man sjunga två namn på en gång alltså "hej på dig Sara, hej på dig Ali, hoppas ni mår bra. Hoppas ni har roligt här i vårat glada lag."

Svar på tråden Någon som kan texten till en bra namnvisa