fler som deffar?
Finns det fler på detta forum som deffar?
Vore roligt i så fall att ha en tråd att peppa varandra i och prata kost och träning!
Kom igen nu
Finns det fler på detta forum som deffar?
Vore roligt i så fall att ha en tråd att peppa varandra i och prata kost och träning!
Kom igen nu
Jag är nyfiken - vad är deffar?
Hej pollyanna!
Det är när man går på diet för att minsa underhudsfettet och få fram synliga muskler. Vanligt inom fitness och gym världen inför tävlingar eller för att toppa formen.
Dieten är oftast hård och lite extrem så man håller den inte för jämnan utan just för att få det där lilla extra. Hoppas du förstod av min virriga förklaring :D
Ska börja snart
tänkte njuta av sommaren först..
Mliten
Det gör du rätt i
Vad ha du för mål då?
*puffar upp lite, nån mer måste det väl finnas
*
Tja...har inget viktmål om det var det du menade-har ingen våg och tänker inte skaffa ngn heller
tänker väl köra två veckor kanske och det som blir, det blir.Men kommer såklart övervaka noggrant så man inte får i sig för lite så man bryter ned musklerna ist.
Men kommer köra på mycket proteiner, mycket lite kolhydrater, bra fetter, tung styrke tillsammans med min kampsportsträning som jag har tre dagar i veckan.Får se om jag orkar två veckor, jag behöver verkligen inte gå ned i vikt om man säger så.....
okej låter ju bra!
Jag hade tänkt köra i 6 veckor, får se hur resultatet blir. Kan bli kortare eller längre om det behövs...
inga fler
6 veckor!låter mycket...hur hade du tänkt lägga upp det?
det är inte allt för mycket om man tittar på de som tävlar hur långa deff de kan ha...
Jag kör morgonpromenader och sen mat på fasta tider. Gröt till frukost. Mellan målen varierar jag lite. Och sen äter jag ris/pasta/potatis (rätt liten mängd) med kyckling/kalkon/tonfisk och massa oliak grönsaker.
Och 3-4 pass på gymmet. och MASSA vatten.
Har gått ner 0,6 kg efter 3 dagar fast de är väl i princip bara vatten men ändå.
Nä såklart, men nu är vi bara vanliga människor(antar jag) så därför tyckte jag det lät mycket
Ja, morgonpromenader är ju himla bra mem min motivation är inte så hög-har ganska lite att ta av redan.
Kosttillskott såklart tar jag med, vill inte få brist på ngt även om man i sig ganska bra med grönsakerna.Frukt ska jag inte hålla nere med även om det kan vara rekommenderat.
humm...vad mer
råris och fullkornspasta...fast det äter jag ju annars också...
Vet inte om det blir så mycket ändring i kosten för mig
haha
-"även om man FÅR i sig..." ska det vara
Jag har som mål att om ett par år kunna tävla.
Jag har lite att ta av. Vill få fram mina muskler och se hur det står till med de
Och så vill jag se hur kroppen reagerar på diet. Äter hyffsat bra annars men det slinker ner choklad och nån pizza/snabbmat ca2 dagar i veckan och det är ju inte så bra.
Är jätte motiverad och det har gått förvånasvärt lätt.
Aha!Ja det har ju inte jag
är inte berred att lägga ned så stor del av mitt liv på det.Jag vill bara må bra och se bra ut
emmizenma: Tack för förklaringen, jag tror jag förstår på ett ungefär vad det är nu.
Vad bra pollyanna
Annars kan man läsa lite om det på body.se om du vill vera mer