Inlägg från: Fru Myhr |Visa alla inlägg
  • Fru Myhr

Snygg vigselring?

Helt okej, dock så vet jag att märket på den där ringen har rätt usel kvalitet på diamanter så jag skulle inte satsa på den.

Okej med en ring, dock tror jag inte många fattar att man är gift som kvinna med enbart en faktiskt. Jag kommer ha två, tycker det är fint, och vill visa att jag är gift och ingenting annat!

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Jag vet att det är schalins, har själv en schalinsring och nej, jag är inte imponerad över diamantkvaliteten då de använder lägsta som inte är totalt förkastlig i sina småstenar.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Ja, schalins är stora tillvekare så de är ju nåt på var svensks hand.

Nej, har man inte några större krav på kvaliteten och vill att det ska glittra ordentligt som diamanter ska så spelar det ju inte någon roll.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Att välja kvalitet framför kvantitet är väl ingenting som har med att vara värst att göra? Tycker dessutom att det är ett överpris för den ringen.

S + M = Sant
  • Fru Myhr
    elmah skrev 2006-07-25 21:18:51 följande:
    Fru Myhr skrev 2006-07-25 20:50:22 följande: Jag vet att det är schalins, har själv en schalinsring och nej, jag är inte imponerad över diamantkvaliteten då de använder lägsta som inte är totalt förkastlig i sina småstenar. S + M = Santde använder inte lägsta.vs är inte lägsta utan p1-3
    Nopp, inte lägsta som finns, men absolut lägsta som sätts i svenska smycken alls... W/SI har schalins på många av sina ringar b l a denna.
    S + M = Sant
  • Fru Myhr

elmah

Ja, de har det i större stenar än 0.05 ct.

Själv har jag R/VVS i mina.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Janna: Japp, det kan man tycka! Men grejjen är den att jag inte betalade särskilt mkt för mina ringar, ett klart KLIPP gjorde jag, den där ringen tror jag däremot du kan få till samma pris, handtillverkad och med bättre kvalitet på diamanterna.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Guldsmeder som smider ringar själva, det brukar finnas i de flesta städer. Gå till olika och få prisuppgifter på ringen. Det som är bra där är att man ju även kan lägga in egna önskemål. Jämför priser och service och hitta bästa stället.

Själv lät jag göra mina ringar hos en smed i Västerås, fick prisförslag från flera smeder innan dess och det skilde REJÄLT. Här fick jag bäst diamanter och otrolig service, till billigare pris än hos de andra, valet var självklart.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Janna;

Vet att Larssons har verkstad i Östersund, min blivande man kommer därifrån!

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Janna; Vi bor i Umeå, och jag handlade från Västerås, han skickade upp provringar i silver innan samt hade god kontakt hela tiden. Vill du ha nr och mail så skicka ett privat meddelande.

Stockholm är väldigt dyra, så det är inget som du tjänar på att åka dit.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

elmah

Ja, det har jag, men de visas bara för de i adressboken, men skriv i GB ifall du vill bli tillagd!

Det är enorm skillnad, dock är ju skillnaden inte något som man ser på BILD, utan nåt man ser IRL.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

elmah, lagt till dig.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Det är schalins orginalring som säljs via internetbutikerna, bara så att alla är på det klara med det!

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Det syns inte någon skillnad på bilder så att man kan se så, dessutom är mina bilder väldigt dåliga då min digitala kamera suger!!!

Gå till en smed och be att få se diamanter av olika färg, renhet och slipkvalitet så kommer du själv se skillnaden. Skillnaden färgmässigt i min ring jämfört med schalins, River och Wesselton alltså, är enorm.

Sedan visas ju färgen mer eller mindre beroende på vilket material diamanten är infattad i. Själv har jag en Schalins Mt Blanc, i rött guld med W/SI kvalitet, och de stenarna ser inte vita ut förutom när man står utomhus. Min nya ring är i platina, en väldigt vit metall och har toppstenar, River/VVS och de är vita HELA tiden och glittrar maximalt.

Schalins ringar säljs billigare på nätet av flera butiker, de håller lägre priser eftersom de inte har någon butik t ex. Internetbutiker kan ju hålla lägre priser av den anledningen. Det är orginalringar i vart fall, vi beställde våra schalins via nätet.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

Alla fattningar på diamanter eller andra ädelstenar SKA/BÖR kontrolleras varje-vartannat år för att se till att ingen sten faller bort.

S + M = Sant
  • Fru Myhr
    sundsvallstjej skrev 2006-07-26 11:52:09 följande:
    Fru Myhr skrev 2006-07-26 11:51:11 följande: Alla fattningar på diamanter eller andra ädelstenar SKA/BÖR kontrolleras varje-vartannat år för att se till att ingen sten faller bort. S + M = SantExtrajobb alltså  Min signatur är på semester
    Så kan man väl se det om man vill, själv tycker jag att släta ringar är det tristaste som finns!
    S + M = Sant
  • Fru Myhr

Smaksak, tycker inte om mönstrade ringar heller. Det känns verkligen som billigaste varianten på guldfynd.

S + M = Sant
  • Fru Myhr

sundsvall: Absolut, vore skittråkigt annars!

S + M = Sant
Svar på tråden Snygg vigselring?