• Mamma och Mor

Inolaxol vid trög mage pga graviditeten?

Lika mysigt som det är när magen växer och bebisens rörelser blir tydliga - lika otrevligt är det när magen fungerar allt sämre. Jag har tagit till alla tänkbara knep för att hålla magen igång (regelbundna promenader, mycket vätska, katrinplommon etc) men detta verkar nu inte räcka till riktigt :/
    Många ordineras Laktulos men detta preparat går bort för min del då jag är laktosintolerant. Har läst på apotekets hemsida och Inolaxol verkar vara något som kanske är värt att prova. Enligt infotexten på den sidan var det ok för gravida att använda detta preparat.

Nu undrar jag om någon här har provat Inolaxol mot trög mage under graviditeten? Hur tyckte ni det fungerade?

• Svar på tråden Inolaxol vid trög mage pga graviditeten?
  • nelle87

Har inte testat under graviditeten (eller annars heller), men det borde väl va lika bra då som annars tycker jag! Och vad jag har hört så är de bra när magen krånglar!
    Så prova det du

• Mamma och Mor

Tack för svaret :)
    Ja, nu har jag varit iväg till apoteket och inhandlat Inolaxol. Rådfrågade såväl bm som apotekspersonalen innan inköp och produkten är helt okej för gravida att använda.
    Imorgon ska jag starta behandlingen och se om problemen med den tröga magen "löser sig" så att säga :))

• SannaStina

Jag använder Inolaxol. Lite lättare ta med sig dessutom än tex Lactulos/Duphalac.
    Fungerar bra men ev är den största effekten att jag slutade ta mina järntabletter. Tar bara vitamintabletter och de innehåller också järn om än inte så hög dos.

• TorpSara

Inolaxol är BÄST! Jag har glömt min förpackning i sommarstugan och sitter här med dunderförstoppning... Laktulos är dessutom vidrigt och totalt omöjligt att få in i munnen...

Svar på tråden Inolaxol vid trög mage pga graviditeten?