• kirunatessan

Problem med bio-mamman vi ses här!

Hej på er. Följt tråden ett tag nu o måste få skriva av mig. Har en bonusdotter vars mor har varit helt knäpp sen ja träffade min sambo. Hon ville ha tillbaka honom trots att hon redan hade ett nytt barn med en ny karl. Så hon gjorde allt för att sabba för oss! Skickade elaka mail till mig. Lät inte min sambo ha sin dotter. Han var tvungen att gå hos familjerätten i flera flera månader innan han fick ha henne 4 dar varannan vecka!!!
    Efter ännu fler besök där fick han henne halva tiden.. Glad 
    Säger bara en sak, det förhållandet som överlever sån terror som vi har fått stå ut med överlever allt. Förra sommaren när vi skulle på semester (med dottern) ringde hon ca 3 ggr per dag. Skickade elaka sms jämnt. När vi var där o skulle lämna dottern pratade hon inte med oss. Vi sa hejj o hejdå o att allt gått bra, hon svarade inte. Stackars dottern stod o skruvade på sig. Tyckt SÅÅÅÅ synd om henne många ggr. Det är ju hon som fått lida.. :(

I somras fick ja o min sambo en dotter, sedan dess har biomamman ändrat sig helt.. När hon tex. hämtar dottern kan hon prata med mig hur länge som helst. Vi får presenter till vårt barn!? Är jätteglad att det blivit så men förstår inte.. hur hon kan ändra sig o hur hon kunnat hålla på som hon gjort. Hon kanske insåg efter en tid att det var dottern som tog skada..

För vi (ja o min sambo) har hela tiden hållit god min.. när hon varit dum o elak har vi svarat på andra sätt. Vi var tex utomlands i våras, då köpte vi massa godis till henne från taxfree osv.

Hoppas bara det här håller i sig, orkar inte bråka!!

Ojj nu blev det ett långt inlägg, förlåt =) Men man vill få med så mkt som möjligt, men alla hemska saker som hänt kan jag inte skriva, då orkar ni inte läsa =)

till alla ni som har det jobbigt!! Kämpa på o tappa inte modet.. det kanske löser sig!!

Kramar

• kirunatessan

hemskt om man börjar tala om att ge upp!! det gjorde vi också.. :( Men vi kämpade vidare. I en del fall går det som för oss o blir bättre, endel kanske aldrig inser att det är barnen som far illa :( Hemskt juh. Skulle aldrig göra så mot min dotter..
    Förresten, denna biomamman, har t o m spridit ut rykten att vi misshandlade dottern.. :( Min sambo ringde direkt o konfronterade henne, efter det kom det inga fler rykten, men man blir så ledsen hur lågt folk kan sjunka!!

*kramar*

• kirunatessan

Tjofsen:
    Hoff vad hemskt!! Särskilt när barnen kommer i kläm, vilket alltid är fallet.. :( Vår biomamma har under hela tiden vi varit tillsammans pratat om allt det här med dottern, som är 6 år!!! just fyllda 4 när vi träffades.. :( Sagt att "mamma vill ha dig hos sig alltid" osv osv. Gett flickan dåligt samvete för att hon ville komma till oss.. :( Sen när vi skulle utomlands i våras skrev hon inte på passpapprena förrän i sista sekund.. vad skulle vi sagt till flickan om hon inte skrivit på?? "Nej du får inte åka med oss till mallis för din mamma skriver inte på"?!

I det fallet o många andra gånger tror jag dessutom att det varit ren avundsjuka från bions sida.. hon är arb. lös osv. skulle aldrig ha råd att åka utomlands. Men varför då inte vara glad över att vi så gärna vill ha med dottern utomlands, det är ju en upplevelse för henne!!!
    En sak var iaf skönt.. i över en vecka slapp vi bions otaligt många samtal =) Hade inga telefoner på.. Det var UNDERBART =)

Men nu till ett problem till som vi har.. Trots att bion blivit "normal" nu.. så under min sambos veckor är hon o hälsar på dottern på fritids.. alla dom kvällar som mamman varit där kan inte dottern sova på kvällarna.. hon blir helt plötsligt mörkrädd osv osv. Vi har försökt prata med bion om detta men hon säger bara att hon minsann inte tänker sluta hälsa på dottern. Förstår hon inte än en gång att det inte är vi som lider utan dottern?? Dottern trivs SUPERbra hos oss men som alla barn saknar man sina föräldrar när dom inte är där, men det påminns hon inte om när mamman inte ränner på skolan. 

Förra veckan vi hade dottern, lät vi henne promenera hem till sin mamma för att hälsa på (vi har bott 1 mil från henne men nu flyttat närmare pga. skolan) och den kvällen gick det jättebra för dottern att somna, trots att hon träffat mamma. Kan det bero på att det skedde på dotterns villkor?? Har som fått för mig att mamman kommer o "rubbar" lite på rutiner osv när hon går till skolan o hälsar på..

Hur ska vi göra??

• kirunatessan

Hej smulan 73!

Av vilken anledning har hon hela barnbidraget om pojken bor vv?? Vi hade det också så, sen hade flickan en innegarderod hos oss och en hos mamman. Ytterkläder har vi mest köpt. En dag blev vi leds o skickade med en blankett om att dela barnbidraget, o kors i taket, hon skrev på!!!! Så denna månad får vi halva barnbidraget..  Glad

Förut, dom kläder flickan hade på sig när hon åkte till mamman, kom aldrig tillbaks. I somras fick vi tillbaks kläder som hon hade sommaren före!!  Nu var dom flera storlekar för små.. :( Hon sa "ojj, dom har visst hamnat längst in i garderoben" Jo tjena.. som att man inte går igenom garderoben på ett år..

• kirunatessan

det är så hemskt, varför förstår dom inte att det är barnet som lider av sånt här? Eller värre.. barnet kanske växer upp o tror det är okey att bete sig så.. :(

Nej man vill ju inte vara på deras nivå.. bara att bita ihop o försöka vara trevlig, men prata med din sambo, någon måste ju prata med henne!!!!!!

• kirunatessan

Malena79:

men kära nån vad hemskt! O dessutom säga att skorna var fula!!?? Då måste ju dottern bli ledsen.. :( Vilken kärring!!

• kirunatessan

Nästan 12 år då klarar man av att åka buss!! Och laga mat.. gjorde då jag i den åldern.. och min lillasyster. vid den åldern brukade jag städa huset o ta disken o sånt jätteofta åt mina föräldrar, inte för att jag var tvungen men ja tyckte det var roligt.

Har en lillasyster som nyss fyllt 13, hon är ensam hemma ibland på helger o så när pappa är i stugan, hon lagar mat själv, plus att hon sommarjobbade sin första sommar i somras!! Hon kommer bli som jag var =)

Vi skrev oxå ut blankett o hon skrev på!! Rätt skall vara rätt..

Förresten, i måndags blev det vår vecka att ha bonusdottern, mamman lämnade till skolan o vi ska hämta (eller hämta o hämta, hon brukar gå hem själv) 30 min efter att mamman lämnat ringer dom mig från skolan o säger att hon är sjuk!! Jag hastar naturligtvis dit o hämtar.. Men varför har mamman lämnat ett sjukt barn på skolan?? För man kan inte bli sjuk helt plötsligt på 30 min?? Stackars barn.. :(

Kram på er allihopa

• kirunatessan

Bra gjort!
    Själv så är man alldelens lycklig, hon har blivit hur snäll o rar som helst mot oss under veckan.. ringt o pratat med MIG t o m ang. dottern.. Känns jättebra.. Konfronterade henne ang. att hon lämnat dottern sjuk till skolan men hon tog det bra o sa att hon inte märkt att dottern var dålig!

Känns så skönt.. att slippa må dåligt jämt.. Bara det håller i sig nu!! Men har hon en gång tagit kontakt med mig tror jag inte hon kommer ändra sig o falla tillbaks i gamla mönster.

Nice juh! =) *glad* Framförallt dottern verkar bli mkt gladare nu!

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!