• maddis72

Problem med bio-mamman vi ses här!

Malle!
    Gällande skorna så är det väl inte så enkelt bara låta skorna vara kvar hos er om sulan är paj på de andra?
    Hur säger man det till den stackars flickan?
    Aktar mig för vara partisk då jag bara hört en sida av en story men det där låter verkligen helt sjukt, endel borde inte få skaffa barn! *ryser*
    Fy f-n, är glad jag än så länge sluppit korkade bio.
    Tycker det är intressant läsa här lite bara för gudarna ska veta det är knepigt få ihop en "ny" familj.
    //M

• maddis72

1malle
    Hjälp vad krångligt det låter. Skickar själv ett barn till pappa med sambo varannan helg och ibland någon natt i veckan och värdesätter verkligen att inte såna problem uppstår, eller beror ju på mig iofs då min son är hel och ren och jag faktist köper lite extrakläder (fina) som får vara kvar hos pappan t.o.m. Mitt ex betalar underhåll och ska ju täcka inköp. Vår son har ju inget JÄTTEbehov av att ha exempelvis extrajacka, underkläder osv där då han är där såpass lite, men det känns smidigare ibland så då har jag köpt när jag sprungit på något. Börjar undra om jag är FÖR snäll för finns dom som påpekat det är pappans grej, men är ju inte så jag shoppar i tid och otid men springer jag på nåt jättefint nästan gratis som jag tänkt det vore skönt slippa skicka emellan köper jag det till det hemmet, gynnar ju sonen även om jag såklart är medveten om jag inte behöver. Känner heller inget agg för jag är den som handlar, kommer ju igen på andra sätt och man har som sagt som umgängesförälder ingen skyldighet (heller ingen möjlighet) något många föräldrar missar.
    Oj, långt det blev och fladdrade iväg men jag är iaf inte avis på er situation med biomamman, huha!

• maddis72

Ja det är inte lätt vara umgängesförälder alltid. Är ett ganska så vanligt samtalsämne "hur lite umgängesföräldrar hjälper till med inköp" osv, men jag personligen skulle inte ha möjlighet hjälpa till om jag var helgmamma och betalade underhåll, sån ekonomi har jag inte och med det menar jag inte jag inte vet det kostar.
    Trist när det inte fungerar kring barnen och går ju heller inte komma ifrån det påverkar hela familjesitionen, måste ju tära leva med konflikter och noll kommunkation.

• maddis72

Skulle ju bli som att leva två helt olika liv isf men förstår känslan, att känna total vanmakt är inget vidare!

• maddis72

Tezz72:
    Jo jag har läst lite om vad du skrivit och verkar vara en knepig sits, vill inte byta om jag säger så. MAn undrar ju om man öht har de rätta moderskänslorna när man agerar så ens barn mår dåligt?!

1malle
    Fy f-n vad trist och stackars lilltjejen hon måste ju känna av alla vibbar som inte är trevliga mellan alla!
    Tycker hur som helst du verkar vara en klippa för ni har ju inte levt tillsammans så länge heller, eller länge men jag menar, du har inte funnits med i flickornas liv så läng eoch kämpar ändå mkt för de ska ha det bra, du resonerar precis som mig när det gäller det.
    Hoppas det löser sig vartefter och att ni kan se tillbaka på den här tiden som nåt jobbigt som var i början...

• maddis72

Om det är det bästa för er så är det bäst. Man kan ju som sagt inte kämpa utan att någonsinn få gensvar hur länge som helst så kör på det och be en bön för det går ändra i framtiden.

• maddis72

Behövde läsa lite från er som kämpar och älskar och bryr er, som kontrast till alla IDIOT-trådar jag inte kunde slita mig från igår, dumma jag!
    Idag funderar jag på spana på forum där det finns människor i min situation istället för kolla på allt annat , men gör som föregående talare: *kramar till alla er fina bonusmammor* vet vad ni gör, min ena son har en toppenplastis själv som jag uppskattar massor!
    //M

• maddis72

Såg det!
    Ja endel borde ju fråntas rätten att ens ha egna barn!

• maddis72

Mmm det är inte lätt få ihop en "styvfamilj" men med den inställningen kan det inte gå annat än åt skogen! Nu ska jag dammsuga och hoppas på min stora son vaknar lite skonsamt för allas vår skull! *S*
    Tänkte på det du skrivit tidigare: en nära vän till mig och hennes sambo gjorde faktist så i flera år, han hade t.o.m i perioder sina barn helt ensam, de barnen är vuxna idag och har en bra relation till min kompis iaf. Folk kommer ju ha åsikter, har dom alltid men gör det som passar er och er situation bäst, kan ju faktist vara det som är lösningen!

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!