• Anonym (grönt?)

grön flytning?

Jag är gravid i v.39

När jag varit på toaletten och skulle torka mig så var det som en grön/ljusgrön klump på pappret.. inte stor men det var en lite klump..

Någon som vet vad detta kan vara?, usch så orolig jag e nu!

• Svar på tråden grön flytning?
  • Mickis74

Har hört att fostervatten är lite grönaktigt....så om jag var du skulle jag nog ringa o prata med förlossningen.

• Anonym (grönt?)

Kan det vara det tror du? vad nervös jag blev nu..
    det var ju lite som snor..inte alls mycke..tänkte fostervattnet borde ju va lite mer rinnigt, det var inte det här..mer som en geléklump..

• Ina 67

Ring förlossningen på en gång!
    Ta det säkra före det osäkra, bättre att fråga de som verkligen vet, de kanske vill att du/ni kommer in så att de får kolla.

• Anonym (3barnsmor)

Ring förlossningen. Slemproppen brukar vara mer blodbrunblandad.
    Alla sorters flytningar som man har som inte ser normala ut ska man fråga om.
    All lycka till.
    Pärnilla

• FaRieTaLe

Brukar inte själva proppen vara lite grönaktig, det var min iallafall.
    Ring till förlossningen.
    Lycka till!

• Anonym (slempropp)

Jag tror att det kan vara slemproppen, den kan ju gå ett tag före förlossningen. För mig gick den två veckor innan. När den gått så bör man avhålla sig från bad tror jag. Det är ju den som varit skyddet utifrån.
    För mig var det en stor gelekatig klump, men jag kom inte ihåg färgen, den kan nog variera både i färg och storlek.

Lycka till med förlossning och er nya lilla bebis när den kommer

• Anonym (grönt?)

ska den verkligen vara grön?!
    e så orolig att det ska vara något fel...

ska prova o ringa o fråga..
    Men tänkte höra med er här först

• barnsäng

Slemproppen kan variera i färg och säkert se ut som att den är grönfärgad fast den är mer gul-brun. Hos vissa har den blodstrimmor i.

Oavsett ska du ringa till förlossningen.

Lycka till

• barnsäng

Förresten jag är absolut inte säker men det kan vara mekoniumfärgat. Be att dom undersöker dig.

• Emily72

Ring nu!
    Om bebisen bajsat i fostervattnet kan det bli ordentligt mörkgrönt (superäckligt!!!!). När mitt vatten gick kom det först litet svagt orange och sedan blev det riktigt grönt och slemmigt. Någon slempropp såg jag aldrig till så det var väl slempropp o fostervatten blandat. Och riktigt litet kom det i gången.

Det blir nog bebis för dej nu
    Lycka till!

• Ina 67

Vet inte om slemproppen är grön, men när jag fick min son, så gick fostervattnent först och det var grönt pga att han hade bajsat i det och det var visst inte bra.
    Fick inte åka hem utan vara kvar på förlossningen och det satte dropp för att starta värkarna, men detta var för ca 11 år sedan, så det kanske har ändrat sig och inte är så längre.
    Det ända du kan göra är att ringa, gå inte och vänta på svar från oss här. Det är på förlossningen de vet bäst.

• Ina 67

Men skriv gärna vad de svarade, det är alltid intressant att få veta.
    Lycka till!

• Anonym (grönt?)

ringde nu..de ville att jag skulle komma in på en kontroll..
    oj inte packat väska eller nått.

uppdaterar här sen när jag varit inne där då

Tack för alla svar!!

• Anonym (grönt?)

Sådär nu har jag varit inne på förlossingen, allt såg fint ut och jag hade öppnat min för ett finger ungefär!!! de visste inte vart det gröna hade kommit ifrån?..men allt såg ju bra ut så jag får hoppas att de e så.

• Mickis74

Skönt att höra att det var ok med dig

• Melle

Slemproppen skulle jag rösta på, helt klart. Den kan vara i typ vilken färg som helst har jag hört.. Hm,ja, kanske inte blå då..

• Anonym (grönt?)

Idag kom det ännu mera grönt!! men denna gången var det lite brunblandat, kan det var slemproppen kanske?

Var ju öppen för ett finger oså det här..tror ni det kan va nått på gång?

Svar på tråden grön flytning?