• Mitsukai

Killar med tummen mitt i handen

Vad är det som gör att vissa killar har tummen totalt mitt i handen klarar ingenting själva. Jag får göra det mesta, jag klipper gräset, besiktar bilen, åker till service med bilen, fick till och med sätta upp takfläckten. Vi har köpt en pool den är det jag som får sköta. Och i dag var mitt måt rågat då sitter han framför datorn och säger du måste tvätta i morgon jag börjar få dåligt med kläder. Va fan han vet hur maskinen funkar han kan väl slänga i en maskin själv men nä.
    Har provat med att strunta i att göra det så han borde fatta att han ska göra det men nä. Någon som har några tips ???

• Svar på tråden Killar med tummen mitt i handen
  • Pallas

Låter mer som lathet och förvissning om att du gör jobbet så småningom än som att han har tummen mitt i handen. Har ni pratat igenom arbetsfördelningen i hemmet alls?

• puss

säg till honom på skarpen! brukar funka. man ska inte vara rädd för att ställa krav i ett förhållande.

• janne j

Är det inte ni som brukar gnälla över att det ska bli mer jämnställt då borde det vara naturligt att ni också klipper gräs och mekar med bilen

Nä skämt å sido det låter som han är lite lat av sig

• Velouria

Haha, Janne, men det förutsätter ju att han tvättar också. Jag tycker det låter som om han har drabbats av latmask.

• janne j

Det är bara att skita i å tvätta hans kläder då lär han tvingas krypa till korset och tvätta dem själv förr eller senare om han inte vill gå omkring naken

Ett annat alternativ är att sätta honom att knäskura hela bostaden då tror jag han tycker det är lindrigt att diska eller tvätta

• Mitsukai

Hej allihop ja det är nog som ni säger det är latmasken
    Får ta ett ordentligt snack med honnom.
    Tyvärr hjälper det inte att strunta i att tvätta hans kläder eller skita i o klippa grädet eller för den delen strunta i att fixa bilen höl med 1 dags marginal på att få körförbud på bilen och då vi bor på landet måste vi ju ha bilen.

Får helt enkelt sätta mig ner med honom och göra den där tråkiga listan på vad som ska göras här hemma och när.

Svar på tråden Killar med tummen mitt i handen