Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Bruttan

Pizza sallad!

är så sugen på pizza sallad!!! har ni ett recept på detta så snälla dela med er!! är så kass på att göra vinegretten den smaka blä fick slänga all sallad... den på pizzeriann är jättegod kan bara inte med att fråga dem så jag frågar er.. visst är det gott med en syrliga smaken det räden jag är ute efter....

• Svar på tråden Pizza sallad!
  • stanna

Finns ett gott recept på pizzasallad i Vår Kokbok om du har den. Jag är på jobbet nu och jag kommer inte i håg exakt hur man gör. Använd förresten vanlig matolja och inte olivolja, det blir mycket godare då...

• Hannajo

Brukar ta 2 delar olja, 1 del vatten, 1 del (vitvins)vinäger, italiensk salladskrydda, salt och svartpeppar - mycket gott, enligt mig och familjen!

• Bruttan

ska testa era förslag tjejer ...

• Edwina

Jag brukar göra så här: Strimla vitkål, häll på olja och vinäger så det blir lagom glansigt och smakar bra. I med vitlök lite citronstänk och massor av salt och svartpeppar. Gott!!!

• Bruttan

just nu har jag äppelcidervinäger det var den jag använde sist då det smaka blä... kanske ska satsa på vitvinsvinäger istället..

• anza

jag har en del vitvinsvinäger, en del rapsolja och en del vatten. Massa svartpeppar, salt och salladskrydda samt pressad vitlöksklyfta. Godast blir (mest likt pizzerians) om man kokar upp alla dressingingredienser och häller det på vitkålen. Ställ i kylen tills det svalnat.

• stanna

Salladen är godast när den fått stått i dragit i 1-2 dagar!!

• kalinan

Hyvla kålen med osthyvel så blir den bäst. Hyvla i en röd paprika på samma gång. Ta sedan olivolja, vitvinsvinäger, salt, peppar, salladskrydda - och så den stora smakförhöjaren: ett par teskedar honung! Gör hela skillnaden och smakar gudomligt!

• Ribbed

För att göra äkta pizzasallad så ska man använda

Strimlad vitkål
    matolja
    Ättika
    socker
    salt
    aromat
    svartpeppar
    ev. inlagd paprika strimlor

allt enligt pizzeria ängeln. Jag fick inga exakta mått men min smakar likadant som deras. Man får pröva sig fram! Börja hellre med ytterst lite ättika och späd på mer sen! Sedan är hemligheten att krama, knåda in alla ingredienser i vitkålen. Det är då den blir härligt glansig och mjuk. Jag brukar använda plastpåsar på händerna.

Lycka till
    Kramiz
    /Ribbed

• ladyhawk

Jag fick tipset från en pizzeria, att lägga den strimlade vitkålen i hett vatten. Då blir den mjuk. Jag kommer tyvärr inte ihåg hur länge de hade vitkålen i vattnet.

• stanna

Jag gör som Anza och kokar upp dressingen och slår över kålen. Det blir nog samma effekt som när man slakar kål med kokande vatten...

• Bruttan

gud va gott ! ska testa era förslag kpte pizza i dag så då fik jag med mig en xrta stor sallad till mums!

Svar på tråden Pizza sallad!