• molie

Är det taskigt att döpa sin dotter till Tora?

Jag o sambon filar lite på namn, gillar gamla namn och har fastnat lite extra för Tora. Frågan är bara om det rimmar lite för lätt??? Finns många namn som rimmar på lite mindre fina ord så egentligen tycker jag väl att det ska kvitta.
    Har en Alvar innan och killnamn är klart även denna gång. Tjejnamn har vi låst oss på men har då tyckt att detta namn är fint och ovanligt.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det taskigt att döpa sin dotter till Tora?
  • medistra

nä, absolut inte taskigt

det finns ju ett annat namn som rimmar på samma hemskheter: Nora och det är ju ett rätt så vanligt namn bland småflickor idag

och ska man hålla på att tänka så, så är det ju många andra namn som går bort med:
    Kajsa-bajsa
    Linda-binda
    osv

nä, döp ni bebben till Tora om det blir en tjej, det tycker jag är jättefint

• jollyjumper

Jag tycker att det är ett fint namn, men som du säger så kan det bli tråkigt när/om andra barn kommer på rimmets fantastika värld
    Men så är det med många namn.

• Peppa

fult namn, men gillar ni det så tycker jag ni ska ta det.

• Fru Baby

Tycker att det är ett fint namn. Men förstår din tanke precis... Hade en lärarinna i högstadiet som hette Tora. Hon kallades alltid för Tora-Hora....Tora är en hora... Trist att det ska vara så. Men barn kan vara hemska på att rimma. Men som ovan har sagt så finns det så många namn det går att rimma på. Det är ett fint namn i alla fall . Kram

• Kajsan

Tora är inte min stil på namn, men _inte_ pga vad det rimmar på!
    Strunta i det och kör om ni gillar det!

• medistra

Kajsan: haha

ja, faktum är ju att jag själv heter Linda, så jag trackade mig själv där lite

• mippy

Man kan väl faktiskt komma på nåt att rimma på i stort sätt alla namn, så tycker nog inte att det ska spela nån roll.. tycker ni att det är fint så ska ni ta det.. jag tycker det va fint, men skulle nog personligen inte ta det till min dotter..

• mamma till Alexander

Jag personligen gillar inte namnet Tora alls, men gillar ni det så ska ni köra på det. Det finns ju många namn som rimmar på en massa fulheter. Jag själv till exempel: Kattis-pattis. ( )

• Chewie

Jättefint! Lite blandning av Tova och Nora och båda dom namnen är ju accepterade så varför inte!

• Junipingla

Absolut inte! Välj Tora om ni tycker det är fint! Finns betydligt värre namn att rimma på.

..med lilla4an i v. 27 - busungar.nu/lilla4an
  • Moajan

Tora är ett fint namn. Tycker definitivt ni ska välja det om ni tycker om det.

• Adfri

Lite annorlunda namn, kan inte bestämma mig för om jag tycker det är fint eller inte, men 'for the record' så drog jag aldrig parallellen till rimmet som Du refererar till.

• Månsi

känner två tvillingar som heter ellionora och viktoria men dom kallas för tora och nora

jag tycker tora e jätte fint

Svar på tråden Är det taskigt att döpa sin dotter till Tora?