• Hanakana

Någon som har köpt resesäng hos JYSK???

Vi funderar på att köpa en resesäng till vår dotter på
    8 månader att ha med på resor och till svärföräldrarna e.tc.
    Jag var på JYSK idag och hittade en super-billig resesäng för 299 kronor. Men eftersom den var så himla billig är jag faktisk lite skeptisk till den... Är det nån som har köpt en resesäng därifrån och tyckt att den är ok? Är den enkel att fälla ihop/ut och är den tung att bära ihopfällbar? Hur vet man att den är tillverkad under våra europeiska normer (jag tänkte
    säkerhetsmässigt)?

• Svar på tråden Någon som har köpt resesäng hos JYSK???
  • Magiczodiac

Vi har en sådan men vi har ej använt den än, den är helt OK, ser ut och är som de flesta resesängar.

• pssst

Jag vill inte vara skeptisk, men kolla upp det med konsumentverket. Jag har läst om flera barnartiklar (barnvagnar, spjälsängar mm) som just Jysk fått dra tillbaka på grund av att de varit farliga och de är inte alltid så bra på att dra tillbaka sina produkter. Så kolla gärna upp det först, ibland kan det vara bättre att lägga en madrass på golvet är att köpa på sig en dålig resesäng. Har du inget emot beganat så brukar det finnas billiga och fräsha sådana, eftersom man köper dem men oftast sover hemma.
    Skickar dig en länk: www.barnsakerhet.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngArticleId=295

• stumpisen

Vi har den, fungerar kanon när man väl kommit på knepet, be dom visa dig hur du fäller upp o tar ner den.

• Cecilia1983

mina föräldrar har en som står hos dom. theo har sovit i den 2ggr och har sovit hur bra som helst i den.

• sidney

Hej!
    Jag har Jysks resesäng och är jättenöjd med den! Till en början kan den vara lite klurig att fälla upp och ihop men som någon annan skrev, när man väl har hajjat så går det hur bra som helst. Det var ett bra tips att be dom i butiken att visa hur man gör!

• Sol

Vi har en sådan som vi har använt till och från i ett par månader nu. Jag tycker att den funkar bra men jag har inte provat med några andra resesängar så jag vet egentligen inte.

• mammatillpojkar

vi har en och den är super bra..

• Carrisma
    Hallå!!!

Vi har köpt jysk resesäng, och kan verkligen rek. den!!! Var precis som du skeptisk, eftersom den var så billig, men vi sparade 300 kronor på att inte köpa den dyrare, och jysk säng funkar perfekt!!

Så bra att vi faktiskt använder den hemma oxå Spjälsängen blev för hård mot lilla huvudet tycker jag, sedan så är sängbotten längre ner än spjälsängens...
    Glöm inte att lägga i en extra madrass bara...lite hård i botten tyckte vi

Hadegött!/Carro
  • olympia71

vi har en så'n stående på svärföräldrarnas landställe och har en carena hemma som vi tar med när vi åker till andra ställen. dom är helt jämförbara och jag har åtminstone inte lyckats hitta någon skillnad...mer än priset då!

• tessan27

Vi köpte en resesäng från jysk i våras och den använts under semestern. Vi är jättenöjda. Den var lite trixig att fälla upp första gångerna men nu går det hur bra som helst. Lilltjejen har sovit jätteskönt i den. Men man behöver nog någon liten extra madrass i den eller nått annat mjukt att ligga på.

• pergotezzie

samma här...sover varje natt i den...vi la i en tjock madrass...han gnagde på spjälsängen så vi bytte till den här och nu kan han inte gnaga....kanon....till ett kanon pris...

Svar på tråden Någon som har köpt resesäng hos JYSK???