Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Hål i öronen

Jag blir förvånad över att läsa att det är så många här i tråden som har gjort sådana ingrepp på sina småttingar.

• Beatrize74
    MissLilo skrev 2006-07-28 01:06:16 följande:
    Little Britain - min dotter blir sur om man rör hennes öron, inte ens hon rör dom. Och då har jag haf både ringar och pluppar.Hon e 19 månader..fikck hll när hon var 5 månader.
    Men...är det så sunt ändå? Min son och dotter älskar att hålla på med sina örsnibbar och öron. De har INTE hål. Däremot så vill sonen inte att man rör hans högra stortå, för den har han smått traumatiska minnen om när de var tvungen att dra ut hans nagel efter att han fått en blånagel som ett och ett halvt åring.

Kanske är det just på grund av minnet av smärtan från örpistolen som gör att hon inte vill att någon ska röra hennes öron. Till och med hon verkar vilja nudda vid snibbarna.
  • Beatrize74

"Till och med hon verkar ju INTE vilja nudda vid snibbarna" skulle det stå förstås.

• Beatrize74

Men VARFÖR måste ni göra hål i era döttrar för att göra dem "fina" och "söta"?

• Beatrize74
    Cissi81 skrev 2006-07-28 23:17:38 följande:
    Varför ska man ta hål i öronen på en sån liten för. Tänk om hon inte alls vill ha hål i öronen. Visst det går att låta det växa igen men det kan bli fula ärr. Sen finns de som inte vågar byta örhängen på sig själva för att de blir yra utav det. Tänk om ditt barn är så. Vänta tills hon kan bestämma själv om hon vill ha hål eller inte.
    Håller helt med dig!

Varför "öronmärka" sin lilla bebis som boskap?
Svar på tråden Hål i öronen