• miniGrynet

Trevliga hotell i Göteborg?

Hejsan!

Jag o sambon funderar på att åka till Göteborg en helg, fredag-söndag.
    Men det är rätt så rörigt att hitta hotell som är bra.

Vi är lite kluvna på om vi ska lyxa till det med ett finare hotell där man kan få frukost på rummet och så, lite mer romantiskt kanske än bara en tripp till Göteborg.

Tar tacksamt emot tips på hotell (gärna som man kan hitta på nätet för att se lite bilder och kolla priser) eller kanske nån bra sida som man kan söka hotell på.
    Har googlat, men tycker att det är ganska rörigt.

Hotellet ska även ligga centralt, så man kan gå ut och shoppa och äta lite i närheten av hotellet, mest med tanke på att jag är gravid och inte har så himla stor lust att gå så speciellt långt till det man ska göra.

Tacksam för svar och hjälp!

• Svar på tråden Trevliga hotell i Göteborg?
  • forever love

vi har varit på ett som hette Onyxen ..det var ett trevligt hotell..centralt oxå om jag inte missminner mig..

• underbara jag

hotel gothia e bra med.

lite lyxigare iof sig. ligger centralt jämte liseberg.
    utsikt från i stort sett alla rum

• memlis

Gothia Tower kan jag rekommendera starkt. Var där för några helger sen och tycker det är kanonbra. Har bott där förut och det har även varit bra då. Det ligger mitt emot Liseberg.

Har även bott på Rubinen som är ett Scandic Hotell. Det ligger mitt på avenyn så det kan ju va bra om du inte vill gå så mycket

• Humleblomma

Nu är ju jag Göteborgare och har aldrig bott Hotell i Göteborg, men om man vill bo på ett lite mindre personligare hotell så skulle jag tro att Hotel Vanilj kan vara ett alternativ.De har även ett café och jag vet ju att det åtminstone är mysigt ;) Det ligger också "mitt i smeten"

Ska ni satsa på riktig lyx så antar jag att det är Elite hotell på Västra hamngatan som gäller. Det är där rockstjärnor och sådana brukar bo.

Vad de föregående tipsat om är säkert också bra. Jag har som sagt eg. ingen egen erfarenhet av hotellen i Göteborg förutom kurser i jobbet som varit förlagda till konferensutrymmena på några av hotellen, dock inget av de ovan nämnda... (nu pladdrar jag....slutar nu.... ;)

Hoppas iaf att ni får en fin helg här i Göteborg! :D

• miniGrynet

Tack snälla för era tips!
    Ska genast kika på det som ni tipsat om!

Kanske finns fler som har tips på lut?

• pepsimax

Hotell Liseberg Heden lr Gothia

• littletiger

instämmer med memlis:

Rubinen på Avenyn är jättebra. Där kan ni få frukost på rummet, alternativt gå ner och be att få en bricka och plocka ihop frukost själva och ta med upp på rummet.Frukostbuffen är en av dem bästa i stan!

När har ni tänkt åka?

• miniGrynet

littletiger:
    Vi har väl planer på att åka antingen slutet av augusti eller början september, har bf den 7 oktober, så inte senare än kanske första helgen i september. Sen vill vi vara på hemmaplan!

Får väl se om det blir nån liten resa, alla verkar ha fullt. Vi är ju inte ute i så god tid eftersom idén kom igår kväll på en promenad, men vi får se hur det blir.

• Rockelina

hotell Lorensberg perfekt för romantiska resor - ligger längst upp på avenyn - 1000 kr natten. Hemtrevliga stuket på hotellet - inte stelt affärshotell. Onyxen är fint (längst ned på avenyn typ) - mer stylish stelt affärshotelltypen, beror på vad man gillar.

Svar på tråden Trevliga hotell i Göteborg?