Alkholist....vart går gränsen?
Hej!
Jag och min sambo har ett jätte bra förhållande, men min sambo har nu börjat dricka så otroligt mycket.
Senaste året så har han druckit 1-2st 6-pack folköl per dag....
På fester (räcker med att 1person hälsar på hos oss för att han skall tycka att det är värsta festen...)så super han sig jätte full varje gång. Han vet att jag inte alls tycker om att han dricker sig så full då han 4 av 10ggr blir väldigt dryg och otrevlig när han är så full.
Varje gång han dricker så går jag som på nålar. Kan tillägga att jag inte litar på någon som är full, det har jag aldrig gjort men jag vet inte varför. Han vet om allt detta och när vi pratar om detta så får han dåligt samvete och lovar guld och gröna skogar...
Ett till problem med hans "nya livsstil" är att alla pengar bara försvinner på ÖL!!! Vi måste köpa en ny bilbarnsstol till vår dotter som är 6månader, för hon har vuxit ur den vi har nu. Då har vi ett problem- det finns INGA pengar....
Jag har inte klippt håret på 9månader, för det har vi inte råd med.
Med öl kan han visst köpa massor utav =(
Detta tär mycket på mig, men jag älskar trots allt honom och har ju faktiskt ett barn med denna man.
Vill verkligen inte lämna honom, men som sagt vet inte vad jag ska göra. Tro mig, vi har pratat pratat och pratat om detta, men inget kommit fram till för på något sätt så finns det jämt öl hemma?!
Snälla tips och råd tack...