• mia1968

Yr och illamående i v. 32

Har börjat må illa igen, yr och illamående och är i v. 32 så jag tror ju inte att det är början på förlossning. Jag har haft lågt hb, bara kring 100 men är nu väldigt noga med att ta alla mina tabletter. Mitt blodtryck har de senaste gångerna legat mellan 120/80 och 110/70.... Någon mer som känner igen sig?

Hur mår man om man får havandeskapsförgiftning?

• Svar på tråden Yr och illamående i v. 32
  • linhen

Hur länge sen är senast du mätte BT? Mitt har börjat stiga nu och det kände jag från ena dagen till den andra...

• Jungfru1985

hejsan känner likadant.. var hos bm igår och hade tryck på 160/100, extra kontroller 3 ggr i veckan blev d..Talade om att jag hade lite yrsel och illamående på morgonen, men HON sa att ja skulle komma in om jag fick huvudvärk eller ont i bröstet..
    jag tycker absolut du ska ringa och rådgöra..ett blodtryck kan höjas väldigt fort..

RING

• ullis68

hej jag känner som du..jag är så yr att jag inte kan fästa blicken på någon punkt och mår också illa..Har svårt att andas,känns som om luften börjar ta slut..Har högt blodtryck imig själv men var bra i tisdes när vi var hos Bm..men mår inte bra av detta..jag är i vecka 30 nu

• 060904

Jag är i v. 35 och hade tidigare i veckan samma symptom som du beskriver. Jag blev rätt orolig var inne och tog sänkan och lämnade blodprov. Allt verkade dock vara i sin ordning. Nu kopplar jag samman det med att jag dagarna före dels inte hade sovit riktigt bra, dels hade ansträngt mig och inte ätit och druckit tillräckligt.

Kan det vara något så enkelt för dig också, tror du?

• mia1968

Det är en vecka sen jag mätte bt och hb. Jag ringde till barnmorskemottagningen och hon sa att det var väldigt vanligt, speciellt efter v. 30 att man kände så här.... och menade hellre att det var att jag kunde ha för lågt bt, samt att jag skulle dricka mycket.... måste erkänna att jag är dålig på att dricka det jag skulle behöva... dessutom så svettas man ju rätt ordentligt i värmen.....

Svar på tråden Yr och illamående i v. 32