• Anonym

Svårt med sex vid ägglossning

Jag och min kille försöker skaffa barn sen några månader tillbaka. Problemet är att jag har så svårt att bli upphetsad just när jag har ägglossning, antagligen eftersom sex då blir ett "måste". Under resten av månaden har vi ett underbart sexliv även om jag kanske inte är sugen varenda dag direkt. 1-2 ggr i veckan räcker mer än väl för mig. Någon som har nåt bra tips på hur man kan "krydda" på sitt sexliv och få bort känslan av att vi "måste" ha sex? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Svårt med sex vid ägglossning
  • MARIA99

Tog aldrig reda på när min ägglossning var exakt utan hade sex som vanligt ett par gånger i veckan. Tog sig på första försöket både denna gången & förra. ( har 3 barn).
    Försök att inte räkna datum å så kanske utan ha sex som vanligt hela månaden är mitt tips alltså om det går.

• Anonym

Försök att ha sex oftare - inte bara vid äl. Om man har mkt sex blir man mer sugen. Det är faktiskt så!! Ta en månad och prova lite nya grejer som kanske kan krydda till ert sexliv. Ha sex utomhus, i bilen, ge varandra massage, pyssla om varandra. Om man har mkt sex så vill man ha mer! OM man inte har sex så ofta dör lusten ut... man blir bekväm.

• Anonym

Jag känner så tydligt av min ägglossning så jag kan inte ignorera när det sker... Får försöka det där med att sexa till det mer

Svar på tråden Svårt med sex vid ägglossning