Inlägg från: oOoJOYoOo |Visa alla inlägg
  • oOoJOYoOo

Varför så tätt mellan syskon?

Ja det finns massor om forskningar om det ena med det tredje. Ska man göra som alla forskningar säger så kan man snart inget göra alls.

Tar det med en stor nypa salt.

Det finns säkert nackdelar med att ha många år mellan syskon också finns säkert någon studie om det med. Viktigast är väl ändå att man planerar barn när man känner sig redo för det.

Vi har snart två "kullar". Mina "stora" pojkar är 10 och 7 år gamla alltså tre år imelllan dom har mycket gemensamt, så vår minste hänger väl inte med så mycket där av naturliga själ.

Min minste fyller 2 år i början av november vi får vår bebis i början av oktober.
    Det är ju inte heller alltid så att man kan planera hur långt/många år man vill ha imellan ibland blir det som det blir ändå.

2 år tycker jag ska bli bra...ser fram emot att få tätt den här gången

~~Gode gud hjälp mig att hålla min stora trut tills jag tänkt efter~~
  • oOoJOYoOo

Men jag förstår inte riktigt vitsen med det? Vad vill ni säga?

Finns det ett faciet på när och hur människor vill skaffa barn o vilket som är bäst det är väl väldigt individuellt?

Vill man ha många år emellan så fine! O vill man ha kortare imellan så är det också ok!

Vilket som är bäst är upp till var och en. Känner man att man har ork till att få tätt så tror jag det går alldeles utmärkt!

• oOoJOYoOo

Jag tror att så länge man"ser" sina barn och ger alla barn man den kärlek och omsorg som dom behöver så kommer det gå fin fint.

Handlar nog mycket om hur föräldrarna hanterar det tror jag.

• oOoJOYoOo

....

FL kan bli småskojigt. Det finns inte något faciet för när det passar att få syskon det måste man ju får välja själv det blir liksom en liten tävling om vad som är bäst o så ska det vara

Har man som jag tre barn 10, 7 och 1 1/2 år gamla så kan man känna att det är lika bra nu att få det färdigt ( kommer inte njuta mindre av mina barn för det), jag fylller dessutom 34 år i år och tycker att jag inte vill bli för gammal (mitt val återigen). 

Tycker det ska bli kul för lillkillen med som fullkomligt älskar alla barn som han träffar...så liten han är....så saknar han dessutom sina brorsor som åker varannan vecka. Alla familjeförhållanden ser ju olika ut, vad som passar den ena passar inte den andra.

I vår livssituation nu, passar det bäst att göra så här den här gången.

Bree Van De Kamp---> Det där med dagis är också toppen!

• oOoJOYoOo

Vi kommer inte sätta vårt minsta barn som kommer i oktober på dagis innan 2 års ålder och gärna lite till. Min man får ta ut pappadagar dom nätter jag jobbat. Vår tredje pojk kommer då vara 4 år.

• oOoJOYoOo

Hmmm Fundersamvad är det som säger att ett större barn inte skulle bli svartsjukt? På att en bebis kommer?

Förhoppningsvis planerar man barn efter hur det passar en själv och inte andra? Fundersam

Svar på tråden Varför så tätt mellan syskon?