• Jen80

Varför så tätt mellan syskon?

Har inte läst hela tråden, men kan svar på TS.
    Vår son är snart 14 mån och jag är gravid i v.15 (imorgon ). Han kommer vara dryga 19 månader när nästa kommer.
    Bägge var planerade. Andra barnet hade vi tänkt vänta med så att det skulle bli 2 år mellan dem, men ångrade oss . Jag skulle vara hemma med Liam till januari 2007 och då valde vi att skaffa ett syskon där så han inte skulle behöva börja på dagis. Vill ha mina barn hemma om jag är hemma och skulle vi väntat ett halvår till hade vi fått skola in honom för att sedan ta ut honom från dagis några månader senare. Kändes inte som nåt bra alternativ för oss eller Liam.
    Har även valt att skaffa tätt för vi längtar sååå efter en liten bebis till och är så nyfiken på vad nästa kommer vara för en liten filur. Liam kommer ff vara vår lille Plutt och han kommer inte bli större bara för att han får ett syskon. Tror de kommer få mycket roligt ihop.

Vi är bägge fortfarande ganska unga så det är inte för att vi är oroliga för vår ålder. Nä, det är bara så roligt med barn att vi inte kan vänta !!

Svar på tråden Varför så tätt mellan syskon?