• Fia26

Låta sonen sova i garderoben...

Vad säger du om jag säger att jag tänkte låta min son bo i garderoben??

Jag är ensamstående mamma med en son på 10 månader, jag studerar och bor i en 2:a.
    Min son sover i sin spjälsäng i mitt sovrum just nu men han har börjat vakna när jag går och lägger mig. Jag kan inte ens tända lampan utan att han börjar knöla runt och vakna till liv. Det tär både på mig och min son, jag får söva och han får ingen bra sömnrytm.
    Nu är det så att jag har en stor klädkammare på 2,5 * 2,5 meter som jag tänkte göra om till ett rum. Det finns inget fönster där men det sitter samma ventilation i garderoben som i de övriga rummen och det är en ca 2cm stor glipa under dörren.
    De jag har pratat med om detta har tittat konstigt på mig och suckat högt. Jag har inte råd att ha en större lägenhet och sonen behöver verkligen eget utrymme snart.

Hur reagerar du?

• Svar på tråden Låta sonen sova i garderoben...
  • LillaMalin

Låter kanske lite knasigt att stoppa barnet i garderoben Fundersam
    Du kan inte sova i vardagsrummet?

• Snuva

Är garderoben i ditt sovrum, eller kan dörren till den vara öppen?

• HelleGbg

du kan väl lägga honom där,men dörren kanske ska vara öppen för mer luft? annars tycker jag det lät som en bra idé,eller om du tar rummet,vilket som.

• Snutte83

Håller me LillaMalin.

E osså själv o bor i en tvåa. När sonen e äldre så flyttar jag ut i vardagsrummet o han får sovrummet själv. Nu sover vi båda i sovrummet.

• salisa

Jag förstår ditt dilemma! Jag har hört om olika lösningar för att få det att funka när boendet inte helt räcker till. Betänk att vi i Sverige inte haft dagens standard på boendet med egna rum till barnen i så många årtionden. Hur gjorde man innan tror du?

Vet du, jag tycker att du ska göra det som DU tycker är bäst.

Lycka till!

• Alison

Jo men det är en jättebra idé. Vi hade vår dotter i klädkammaren! Tror t o m jag har bilder kvar i galleriet på det (om inte annat kan jag fixa det). Ställde in spjälsängen och en hylla där. Vi tog dock bort dörren och satte upp ett drapperi istället (för att få mer luft). Det funkade jättebra.
    Hade som dig inget fönster men bra ventilation, tyckte dock det kändes bättre att ta bort dörren för att ha lite mer koll på henne

• Alison
    Gamla rummet
    Så här hade hon efter vi tog bort spjälsängen och bara hade madrass på golvet (innan vi flyttade). Hon trivdes jättebra! Älskade sitt rum!
  • maskelinja

jag tycker det låter som en bra ide´,man tager vad man haver. kan du inte ta bort dörren och sätta ett drapperi så det blir lite mer avskillt för han så har vi gjort till våran sons rum och det gör att han inte störs så lätt, för stängda dörrar låter lite tråkigt tycker jag. Vi har ett 2 vånings hus och på entréplan så har vi ingenting vi kunde ha till lekrum till vår son så vi tog städskrubben på 1x2m och det har gått jättebra vi tog bara bort dörren så det inte blir klaustrofobi varning på det hela.

• miza63

Det går alldeles utmärkt men låt dörren stå öppen så att du hör barnet. Har precis renoverat klädkammaren till min 12 åriga dotter och hon trivs kanon. Där finns heller inga fönster men det går utmärkt att fixa till det med mysig belysning.

• tilda 81

Låter som en jätte bra ide bara du tycker att det käns ok .

Svar på tråden Låta sonen sova i garderoben...