• Fia26

Låta sonen sova i garderoben...

Vad säger du om jag säger att jag tänkte låta min son bo i garderoben??

Jag är ensamstående mamma med en son på 10 månader, jag studerar och bor i en 2:a.
    Min son sover i sin spjälsäng i mitt sovrum just nu men han har börjat vakna när jag går och lägger mig. Jag kan inte ens tända lampan utan att han börjar knöla runt och vakna till liv. Det tär både på mig och min son, jag får söva och han får ingen bra sömnrytm.
    Nu är det så att jag har en stor klädkammare på 2,5 * 2,5 meter som jag tänkte göra om till ett rum. Det finns inget fönster där men det sitter samma ventilation i garderoben som i de övriga rummen och det är en ca 2cm stor glipa under dörren.
    De jag har pratat med om detta har tittat konstigt på mig och suckat högt. Jag har inte råd att ha en större lägenhet och sonen behöver verkligen eget utrymme snart.

Hur reagerar du?

• Svar på tråden Låta sonen sova i garderoben...
  • LillaMalin

Låter kanske lite knasigt att stoppa barnet i garderoben Fundersam
    Du kan inte sova i vardagsrummet?

• Snuva

Är garderoben i ditt sovrum, eller kan dörren till den vara öppen?

• HelleGbg

du kan väl lägga honom där,men dörren kanske ska vara öppen för mer luft? annars tycker jag det lät som en bra idé,eller om du tar rummet,vilket som.

• Snutte83

Håller me LillaMalin.

E osså själv o bor i en tvåa. När sonen e äldre så flyttar jag ut i vardagsrummet o han får sovrummet själv. Nu sover vi båda i sovrummet.

• salisa

Jag förstår ditt dilemma! Jag har hört om olika lösningar för att få det att funka när boendet inte helt räcker till. Betänk att vi i Sverige inte haft dagens standard på boendet med egna rum till barnen i så många årtionden. Hur gjorde man innan tror du?

Vet du, jag tycker att du ska göra det som DU tycker är bäst.

Lycka till!

• Alison