• Fia26

Låta sonen sova i garderoben...

Vad säger du om jag säger att jag tänkte låta min son bo i garderoben??

Jag är ensamstående mamma med en son på 10 månader, jag studerar och bor i en 2:a.
    Min son sover i sin spjälsäng i mitt sovrum just nu men han har börjat vakna när jag går och lägger mig. Jag kan inte ens tända lampan utan att han börjar knöla runt och vakna till liv. Det tär både på mig och min son, jag får söva och han får ingen bra sömnrytm.
    Nu är det så att jag har en stor klädkammare på 2,5 * 2,5 meter som jag tänkte göra om till ett rum. Det finns inget fönster där men det sitter samma ventilation i garderoben som i de övriga rummen och det är en ca 2cm stor glipa under dörren.
    De jag har pratat med om detta har tittat konstigt på mig och suckat högt. Jag har inte råd att ha en större lägenhet och sonen behöver verkligen eget utrymme snart.

Hur reagerar du?

• Svar på tråden Låta sonen sova i garderoben...
  • Gumma79

Jag hade nog gjort som Alison. Det tyckte jag lät som en jättebra idé!

• Crispie

Tycker det kan vara ok om garderoben är i ditt sovrum.. Men jag tycker absolut att du ska ta bort dörren och kanske göra ett valv där istället och hänga någon form av draperi istället.. det är verkligen inte bra att stänga dörren in dit när där inte finns något fönster.

Kan du inte köpa en bäddsoffa o ha i vardagsrummet som du kan sova i? Känns som en lättare och billigare lösning.. så kan ju sonen ha sovrummet.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Monica S

Jag har en väninna som under en kortare period strax efter sin sep. själv gjorde om sin stora klädkammare till sovrum! För att barnen skulle få varsitt rum.
    Det funkade alldeles utmärkt. Man får ju möblera uppåt väggarna...
    Du kan kanske ta bort dörren så känns det större.
    Jag gissar att sonen bara sover där, den mesta vakna tiden är han nog i övriga lägenheten.
    Kul. Det blir nog mysigt...
    Lycka till!!

• Trakka