• Nenne2

Kan man ha vitt kakel till vita skåpsluckor i kök?

Vi håller på att välja kök till vårt hus som vi ska bygga. Vi vill ha ett kök med modern lantlig stil. Vi ska ha vit panel vägg som en fond. Vit panel i taket. Köksluckorna ska vara vita även de. Nu till det som jag undrar kan se konstigt ut. Jag vill även ha vitt kakel. Det finns ett vitt kakel som inte är helt platt utan det går ut lite och är lite rundat. Bänken vi ska ha ska vara av laminat och se ut som ek, golvet ska vara parkettgolv och vi ska ha klinkers längs med den delen där diskhon är. Nu undrar jag om ni trr det kanske blir för vitt med vitt kakel till vita skåpsluckor? Jag har så svårt för att komma på någon annan färg jag vill ha. Och efetrsom vi har färg på bänk och golv så känns det ändå som att vi bryter av ändå. Ge mig jättegärna tips och ideer.

• Svar på tråden Kan man ha vitt kakel till vita skåpsluckor i kök?
  • Näckrosen

En kompis till mig har vitt tak, vitt kakel och vita luckor. Det ser SSÅÅÅÅÅ fräscht ut. Jag skulle själv välja det om jag byggde nytt kök. Och lite ojämt kakel är säkert supersnyggt.

• Nötkaka

Många kommer säkert säga att det kommer att se sterilt ut men jag älskar vitt!
    Därför säger jag: go for it .
    Vitt är alltid fräsht!

Och tröttnar du på vitt så kan du ju ha färg på vattenkokaren, kaffebryggaren etc. Eller kanske en skål med färglada frukter och dyl.

• LPW

Ja, fast bara om det är "samma" nyans på kaklet och skåpsluckorna så att det inte "skär" sig.

• Pompi

Vi har vitt kakel ihop med vita luckor. Det är skitsnyggt, sen så har vi en mörk valnötsskiva som bryter av och "värmer" upp tillsammans med mullvadsbrunt på väggarna och lite ljusare valnöt på golvet.
    Jag tror inte att man kan ha för mycket vitt så länge man har något litet som bryter av.
    Lycka till!!!

• getingmidja

Det låter skitsnyggt till bänkskivor med ekutseende, go for it.

• Grus grus

Vi har vita luckor och vitt kakel! Det går alldeles utmärkt!

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Nivea

Kolla gärna på vårt kök i mitt bildgalleri.
    Vi har vita luckor, vitt kakel och vit panel :)

• Nivea

Vi tänkte precis som dig att vi ville bryta av med något. Så därför valde vi en rätt så färgstark tapet. Ska även sätta upp blåa gardiner tror jag och sen ha lite andra blåa inredningsdetaljer. Så köket kommer att gå i vitt och blått när det är klart.
    Ett annat tips är ju att välja en diskret tapet. Då kan du ju "byta" färg i köket bara genom att byta gardiner och handukar ex.

• Nenne2

Nivea: Precis så är det jag vill ha köket. Tusen tack för bilderna. Vart har du köpt köket? Vi kommer att välja vårt från hth. Men efter att ha sett bilderna på ditt kök kommer jag helt klart att välja vitt kakel. Såg supersnyggt ut, precis som jag tänkt det :)

Svar på tråden Kan man ha vitt kakel till vita skåpsluckor i kök?