Olagligt att ha ett fildelningsprogram på datorn?
Frågan står i rubriken.
Frågan står i rubriken.
nää det tror jag väl inte?
så länge man inte använder det?
Men jag vet inte säkert =) Kanske nån annan kan ge dig ett vettigare svar
man kan ju dela ut filer som man har gjort själv och det är ju lagligt..
Tack!
Nope, det kan jag inte tänka mig. Man måste ju få dela med sig av filer som man själv skapat, tex.
Tackar! *puh*
Såg att maken laddat ner ett program i natt, då behöver jag kanske inte ta bort det.
För sen *skuller på bärsen*
Men Pallas...sitter du o super?
Japp, och lirar betapet. Skaru vara med på en match?
Pallas: Det har jag aldrig spelat, men det är som alfapet va? Skulle gärna testa, men det får bli en annan gång, både jag o lilleman vill ha frukost!
Fildelningsprogrammet i sig är ju inte olagligt. Men delar du copyright-skyddat material är det olagligt.
Adrian: vi vet inte ens hur man gör då, så det är nog ingen fara!
Haha... Men jag har för mig att det är olagligt att ladda ner också :)
Adrian: Jo, antagligen. Jag har ingen aning om hur man laddar ner heller o inte maken heller, så det vete 17 varför han laddade hem programmet öht!
Men hur är det egentligen? Man får ladda ner, men inte dela ut? Jag har aldrig fattat hur det ligger till.
ming:
Du får varken ladda ner eller dela ut upphovsrättsskyddat material längre. Det var annorlunda för några år sedan, men nu är båda förbjudna.
precis, för ganska precis ett år sedan blev det olagligt även att ladda ner material utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. trist, men så är det. att dela filer är i övrigt inte särskilt svårt alls, jag kan hjälpa er om det behövs. :D