• mamyleine

I barndommen brukade ni berätta "bellman historier"

Kom och tänka på dessa historier för ett par dagar sen. NU för tiden förstår jag inte det roliga i dom men anledningen till att jag kom på det var att min kompis pratade om att hon lärt känna en kille som jag lekte med som barn. Han och hans kompis (begick självmord 13 eller 14 år gammal) lärde mig bellman historier och därför fick det mig att minnas detta. SÅ nu är jag nyfiken, brukade ni berätta bellman historier som barn.

(MENAR alltså sånt i stil med. Det var Bellman, Norsken och tysken osv).

mamyleine.blogg.se - En del av mig.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I barndommen brukade ni berätta "bellman historier"
  • aud

Att jag gjorde! Men när man var så där en 5-6 år så blev det ofta: "Det var en norsk, en torsk och en bellman..." :)

• Dahliaer

OM vi gjorde den ena värre än den andra

• Jenniesmamma

ja det gjorde jag,men ser inte det roliga i dom längre,min styvson går å säger såna hela tiden,men jag tycker inte ens att dom är roliga längre.

• wity

Ja!!!
    Då kunde man ju hur många som helst.
    Nu kommer jag knappt ihåg en enda!

• giz den allsmäktige

oja...... jag hade helt glömt bort dom tills nu när jag läste tråden

hmmm undrar vad som va så kul med dom *fundrar* *s*

• Jossebell

jepp massor kunde man och det var låg humor mycket "kiss o bajs"-humor. Jag minns tyvärr massor av dem *suck*

• KickStart

Jamen visst!
    Bellman och hans bravader var ett återkommande och stående skämtobjekt

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • emm77

Ja, det "lustiga" är att bara häromdagen hittade jag en gammal bok med just Bellman historier, läste och undrade vad det var som var så roligt!

• Pallas

Jaa! Och jag berättade många för min son och vi hittade på egna. Vi lånade tom böcker med bellmanhistorier och skrattade så vi tjöt!

• Pallas

Men den här är väl kul:

Det var en gång en dansk, en norsk och Bellman som skulle tävla om vem som kunde vara längsta tiden inne i en svinstia.
    Först gick dansken in, men efter en minut kom han ut och stönade:
    ? Grisen fes!
    Då gick norsken in efter två minuter kom han ut, grön i ansiktet och stönade:
    ? Grisen fes!
    Då var det Bellmans tur att gå in i svinstian. Efter tio minuter kom grisen ut och stönade:
    ? Bellman fes!

Hahahahahaha!

• Bonanza

Ja, Bellman var ju jätterolig!

"Det var en gång en Bellman som stod och hoppade på ett brunnslock, medan han ropade 57! 57! 57!. Då kom en gubbe förbi och frågade varför Bellman gjorde så. Jo, sa Bellman, det är jätteroligt. Prova själv! Gubben började hoppa och ropa, och då drog Bellman bort locket under gubben så att han hamnade i brunnen. Sedan började Bellman hoppa igen, medan han ropade 58! 58! 58!"

Above all things I believe in love
  • Bonanza

Det var en tysk, en norsk och en Bellman som skulle tävla om vems tåg som gick fortast. Tysken sa: "våra tåg går så fort att man måste ha säkerhetsbälten när man åker".
    Norsken sa: "våra tåg går så fort att man måste ha säkerhetsbälten och hålla i sig när man åker"
    Bellman sa: "Våra tåg går så fort att man måste spika fast färgen på tågvagnarna!"

Above all things I believe in love
  • YokohamaNr2

Det var en tysk, en norsk och en Bellman som skulle tävla om vem som hade högst flaggstång.
    Tysken - vår flaggstång är så lång att den räcker långt över trädtopparna
    Norsken - det var väl inget vår är så hög att flaggan göms i molnen.
    Bellman - vår är så lång att den petar gud i baken

Faktiskt den enda Bellman jag kommer ihåg, och den lärde jag mig på dagis ...

Svar på tråden I barndommen brukade ni berätta "bellman historier"