• Fru Larzzon

Power yoga och Body Balance, någon som testat det?

Jag funderar på att börja något av detta, men jag är inte riktigt säker på vad man gör under dessa pass?
    Någon som kan förklara närmare?

• Svar på tråden Power yoga och Body Balance, någon som testat det?
  • amathea

Jag ÄLSKAR body balance!

• plupptrollet

Är det nån som testat taichi ?? Det skulle jag vilja kunna.

• idefix

Jag har gått på tai chi! Helt underbart skönt.
    Det kan jag verkligen rekommendera :)

• bellydancing

Jag tycker valdigt mycket om yoga, o specielt Power o Ashtanga. En grej som faktiskt ar valdigt roligt med yoga ar att om du reser sa kan du delta i yoga klasser eftersom de foljer en viss rutin.

• Fru Larzzon

Vanlig yoga då?
    Hur är den?
    Min kompis gick på vanlig yoga hos en kvinna som hade ett healing-center och det hade varit jätteskumt.
    De hade frustat och flåsat som att de skulle föda barn och hon som ledde kursen hade uppmanat dem att spänna anus och allt vad det nu var..
    Sen fick de ligga på golvet och prata känslor..
    Jag har aldrig uppfattat yoga som så??

• Molnet

Ashtangayoga är en jobbigare variant utav yoga, dvs man får jobba med kroppen - och styrka samtidigt. Svettigt och jobbigt!

• bellydancing

Hejsan Fru Larsson

Haller allt med om att vad din kompis var med om ar nog lite skumt. jag kan tanka mej att instruktoren ville for mycket, specielt med att prara kanslor i slutet.

Men, med andingen sa finns det olika tekniker som kan anvandas for att fa mer syre till musklerna o oxo for att skapa harmoni i rorelserna. Andas in nar man lyfter upp armarna o andas ut nar man bojer sej ner. I Ashtanga yoga och power yoga sa anvands ofta Ugaji tekniken, som kan lata lite som Darth Wader, hm, eller som lugna vagor pa en strand.

Nar det kommer till att spanna anus sa tror jag nog att det blev lite fel. Det finns flera energi center, chakras, i kroppen som manga yoga former anvander. Jag tror att instruktoren forsokte att gora nagor sadant. Det ska inte spannas, utan snarare "lyftas upp". Men nar man gor det sa ska man oxo forsoka att dra in magen lite- den delan av magen alldeles under navel. Det skapar balans o styrka sa att man kan rora sej lattare genom yogan.

Det kan verka lite mysko innan man har provat pa men det kanns otroligt skont nar man gor det. Nade andingen o enegi centren hjalper en att fokusera pa yogan, istallet for tvatten hemma.

Lycka till med traningen
    Kram

• joh99

Power yoga är helt underbart, till och med för mig som inte gillar att motioner speciellt mycket annars...
    Man blir starkare men det jag gillade mest var hur bra balans man fick. Och så blev man självklart smidigare. Saknar kroppen jag hade då... *snyft*

• jummie

jag brukade (då jag kunde träna hårt) köra ett pass med hård träning o sedan gå direkt till ett bodybalance eller power yoga pass...skönt att få sträcka ut då man vanligtvis blir ganska stel när man tränar mycket o ofta!!

fick tipset att göra så av en instruktör som sa att BB hjälpte till att bygga upp kroppen inifrån o bli starkare i de inre musklerna oxå!!

• PluggFia

Body Balance är en blandning av tai chi, pilates och yoga. Programmet är samma över hela världen och ändras några gånger om året. Lätt att lära sig och jag rekomenderar det varmt.

Ännu bättre är yoga. Efter en 4-5 gånger har du kommit in i de lugna och otroligt stärkande övningarna och kan börja njuta på allvar. Du märker snabbt att du förändras inte bara fysiskt utan även psykiskt.

Du kommer inte att ångra dig!!!

• vackrastarflow

yoga är bäst! när jag ska till usa o plugga, ska jag ha det på schemat!! (jag vet!! lyx!!)
    men power yoga och pilates är också väldigt roligt. en perfekt träning för mig som hatar allt vad jogga och aerobics heter

Svar på tråden Power yoga och Body Balance, någon som testat det?