Kan man vara "allergisk" mot sperma?
Ja... det är kanske en konstig fråga men jag börjar undra alltså.
Ibland när min man och jag har sex och han kommer i mig så svullnar jag upp i underlivet och det svider lite efteråt. Bränner lite när jag kissar och så.
Har inte funderat så där jättemycket på det.
När jag skulle föda vårt barn så blev jag igångsatt med gel. Det är ju prostaglandin i gelet och det finns även i sperma, men i gelet är det ju väldigt mycket större dos än i sperma.
Jag blev precis likadan i underlivet med sju resor värre. Jag svullnade upp något kopiöst, det sved och brände något fruktansvärt när jag skulle kissa.... ville inte sitta ner för det ömmade så mycket. Jag till sköterskan att det sved (berättade inte riktigt hur mycket och så... tyckte det var lite pinsamt) och hon sa bara att det kunde vara det medlet de hade tvättat mig med där nere som kunde svida lite. Så det verkar inte som att det är "normalt" att det gör så ont efteråt av gelet, för då hade hon väl sagt att det kunde vara det som sved.
Kan man vara typ allergisk mot prostglandin, sperma?
Finns det något man kan behandla det´med isåfall? Känns ju som en liten dellösning mot att jag kunde få ett bättre sexliv.