• Anonym (konstigt)

Kan man vara "allergisk" mot sperma?

Ja... det är kanske en konstig fråga men jag börjar undra alltså.

Ibland när min man och jag har sex och han kommer i mig så svullnar jag upp i underlivet och det svider lite efteråt. Bränner lite när jag kissar och så.
    Har inte funderat så där jättemycket på det.

När jag skulle föda vårt barn så blev jag igångsatt med gel. Det är ju prostaglandin i gelet och det finns även i sperma, men i gelet är det ju väldigt mycket större dos än i sperma.
    Jag blev precis likadan i underlivet med sju resor värre. Jag svullnade upp något kopiöst, det sved och brände något fruktansvärt när jag skulle kissa.... ville inte sitta ner för det ömmade så mycket.  Jag till sköterskan att det sved (berättade inte riktigt hur mycket och så... tyckte det var lite pinsamt) och hon sa bara att det kunde vara det medlet de hade tvättat mig med där nere som kunde svida lite. Så det verkar inte som att det är "normalt" att det gör så ont efteråt av gelet, för då hade hon väl sagt att det kunde vara det som sved.  

Kan man vara typ allergisk mot prostglandin, sperma?
    Finns det något man kan behandla det´med isåfall? Känns ju som en liten dellösning mot att jag kunde få ett bättre sexliv.

• Svar på tråden Kan man vara "allergisk" mot sperma?
  • Anonym (konstigt)

Det var ett tag sedan jag skrev... men puffar så här i efterhand.. Har gårdagskvällens sex i minnet... AJJJ vad ont och svullen jag var efteråt.
    Jag får som stora vätskefyllda blåsor eller vad man ska säga i slidan... plus att det bränner!!
    Snälla... är det någon som har något svar på detta??

• Anonym (aaajjjj)

jag förstår dig precis, har samma problem vet faktiskt inte vad det kan vara men misstänker att det är svamp, jag får också dessa problem 2 dagar innan mens, även som sprickor 2-5 cm långa det gör sååå ont man kanske skall gå till gyn trodde jag var ensam om detta

• Anonym (konstigt)

Usch då..
    Men svamp? Jag får detta bara när vi har haft sex och han har kommit i mig. Jag upplevde som sagt _exakt_ samma sak när jag blev igångsatt med Gel (prostaglandiner) fast tusen ggr värre.
    Tror inte det är svamp i mitt fall.. tyärr vill jag nästan säga för det känns ändå som ett ganska lätt problem att åtgärda
    om du går till gyn och kollar upp dig, skriv gärna här vad de sa då!
    Tack för sitt svar!!

• Anonym

Har samma problem och trodde det var svamp men tog upp det med en sköterska på bmm och hon sa att det är för att det är ett annat ph- värde på sperman.
    Av samma anledning så får man samma symptom innan mens eller vid ägglossning .
    Alltså för att ph-värdet ändras i slidan.
    detta problem kan försvinna om man köper slidpiller på apoteket som innehåller såna där "bra" bakterier.
    Minns tyvärr inte vad dom heter men det är inte svampmedel.
    fråga på apoteket så vet dom vad du menar.
    Jag återkommer om jag minns namnet på pillren.

• mud

Menar du Lactal? Finns som små endos"sprutor".

• Anonym (konstigt)

Tack för svaret Anonym!

Ska kolla upp det... det är ju inte kul att ha sex när man vet att man har så ont sen.

Lite lustigt också att det blir olika mycket illa från gång till gång. Det känns alltid något, men ibland lite mindre och ibland mycket mer... som igår

Antar att pHt varierar lite i spermat då..

Tack!!

• Anonym
    Vivag är vaginalkapslar som innehåller mjölksyrabakterier.

Lactal
    är engångstuber som innehåller mjölksyra

Det var dessa sorter jag menade men hon sa att Vivag brukar funka bäst.
  • Anonym (aaajjjj)

tack ohh vad denna sida vart bra har haft dessa problem i 5 år och nu vart det löst såå här snabbt HHHHHMMMMM
    den som frågar får veta TACK

PS. Min man blir nog lika glad lite oftare mys nu kanske Ds

• Anonym

JA, man kan vara "allergisk" mot sperma.

• Anonym

Pinsamt värre, men nu erkänner jag.. När han kommer i min mun så kliar det otroligt mycket i hals och får jag på kroppen blir det också irriterat. Jag har många gånger sagt det till min kille, men han tror att det är en dålig ursäkt för att slippa Vet inte om det är allergi, men det känns som så (har andra allergier)

• Anonym (kahla)

usch varför står vi ut med så mycket egentligen.
    Att man jämt ska dra sig för att gå iväg och kolla upp.
    Dumt.
    Är precis likadan själv.
    Skärpning tycker jag.

Hoppas ni kommer iväg och får de uppkollat och att det löser sig.

• Anonym

Jag var ihop med en kille för 100 år sen och så fort vi låg med varann fick jag flytningar och kli och kände mig ofräsch flera dgr efter...Men inte med någon annan!

• Anonym

När jag vara gravid så kom svampinfektionen som ett brev på posten! Till och från hela tiden...under den tiden tålde jag inte sambons sperma, så han fick aldrig komma i mig! Precis som du säger du svullnade jag upp, så att det inte gick att sitta på flera timmar, plus att det kändes som om man kissade taggtråd!!! Svampen gjorde väl att jag fick en helt annan ph-balans, så det kan nog vara just ph-balansen som spökar hos dig, om du nu inte har svamp! Kan bara säga att jag förstår dig!!

Svar på tråden Kan man vara "allergisk" mot sperma?