• mrs tall

bra, lätt, smidig och "liten" dubbelvagn?

Vi kommer att ha 12 mån mellan knoddisarna , så en syskonvagn är ett stort MÅSTE för oss.

Vi bor i USA och har tänkt ha en "stor" dubbelvagn, dvs. Emmaljunga el dyl. för utepromenader i snö o.dyl. Utöver den behöver vi också en lätt, smidig och "liten" dubbelvagn som man kan ha i shoppingcenter, under resor o.dyl. Bugaboos har funkat kanon för lillkillen, men dom har ju inte dubbelvagnar, så vi får byta märke.

Har ni några förslag?

• Svar på tråden bra, lätt, smidig och "liten" dubbelvagn?
  • MissLilo

vill ni ha en vgn pålängden eller bredden?

• muulin

City elite (tror jag det var) kommer med en ny syskon vagn! jätte fin och smidig ser den ut att vara!

• MissLilo

muulin - tänkte precis förslå den. :)

Men annars harju gracco nåågra lättare modeller dock å längden.

• Kengu

Jag tycker Urban Jungles syskonvagn är lätt och smidig trots att den inte är superlätt så är den lättare än de flesta syskonvagnar och den är inte så bred så den går in överallt (nästan)

/kengu

• mrs tall

Jag skulle vilja ha dem brevid varandra... Kollat lite på Urban Jungle, och den verkar ok. Gracos är jag inte speciellt förtjust i. Dom har väl närmast tandem modeller om jag har fösrått det rätt? Stackaren som sitter bakom ser ju inget! ;)

Skall kolla upp city elite. Vem säljer den?

• Mamma J

Har precis köpt Babyproffsens syskonvagn,mycket smidig och betydligt mer prisvärd än tex.urban djungel.

• Blue Vapor

Jag hade valt en UJ! (eller en Phil&Teds, fast du verkar inte vilja ha tandem?)Inte City Elite - rent smäck, tycker jag personligen. Baby Travels vagnar har jag bara hört bra om också, men har ingen erfarenhet.

• mrs tall

Phil och Teds hade en polare, och det gick väl an medan minstingen var riktigt liten, men sedan var det ju stop. Hos oss lär ju syskonvagnen få hänga med ett tag eftersom ungarna är så tätt. UJ har jag kollat på, men den är inte så mycket lättare än en emaljunga eller Brio. Mycket smidigare dock!

Vilken är Babyproffsens syskonvagn?

• Amatea

Detta är samma som Babyproffsen, ifall du vill köpa den i USA:
    http://www.valcobaby.com/

Skulle dock inte kalla den särskilt liten även om vi är väldigt nöjda med den...

* * * * * Amatea med Felicia-04 och Leah-05 * * * * *
  • Amatea

Men å andra sidan är den bara 74 cm bred, till skillnad från många andra jag sett som är 78 cm...

• Niquilota

Amatea: Fattar inte vilken vagn man kan ha en som är under året i. Ser bara framåtvända, kan du förklara?

• Amatea

Hmm, jag hittar det inte heller faktiskt... men det är dubbelvagnen som är samma som i Sverige; sen kan man köpa en liggdel som man har motsig. Men tyvärr måste det sittande barnet vara vänt från dig.
    Nu minns jag att jag sett en vagn i annat märke där man kunde ha båda mot sig; vad var det för en nu igen.....

• Jamirl

Kan man få nån svensk sida där man kan se nån prislapp på den vagnen?

• Niquilota

Amatea: Tack! Den har jag redan kollat på och tyckte nog att den var dyr, fast verkligt fin, skulle gärna haft en sån om det hade varit läge. Får nog bli en begagnad Emmaljunga eller nåt för oss. Frågan är ju om vi kommer att använda den så mycket, men då kan man förstås sälja den igen. Tycker att det är svårt detta med syskonvagn ...

• mrs tall

Oj vad duktig du är Amatea som hjälper med attachments och allt! En City Elite blir det nog, eftersom den verkar helt klart minst. Borde dock provköra en någonstans... Jag skall kolla upp om jag hittar den någonstans i Stockholm.

Tack, tack och åter tusen tack!

• MissLilo

TS - babyland kan du provköra den i stokkholm snart....du får ringa o fråga när den kommer in.

• mrs tall

Jep.. Jag ringde igår runt till Babylandbutikerna i Stockholmsregionen, och några av dem hade den i butiken som bäst. Vi försöker hinna och provköra den nästa vecka!

I värsta fall så får vi köpa något i USA, även om utbudet inte alls är likadant som här. Visst finns det vagnar, men de är inte alls av samma kaliber som här.

Vi köpte igår en Brio duoble wave (tror jag den heter) som vi kan ha som "stor" vagn. Gillade deras nya modell bättre än Emmaljungas motsvarighet. Nu är det bara den "lilla shoppingvagnen" som fattas!

• mrs tall

Double wave heter den ju.. Inte kan man skriva ens fast man bott i USA flera år! ;)

Svar på tråden bra, lätt, smidig och "liten" dubbelvagn?