Kombinera studier och föräldraledighet?
Är det någon som studerat samtidigt som ni varit hemma med småbarn?
Kanske är det att vara lite väl optimistisk att tro att det skulle kunna fungera, men jag vet själv några som fortsatte läsa åtminstone delar av sin utbildning efter att de fått en bebis.
När man går en utbildning med ganska lite tid på själva skolan och mycket lästid hemma kan man kanske läsa samtidigt som man ammar och när man väl måste till skolan är det väl inget som hindrar att man tar barnet med sig. Det har jag sett andra som gjort.
Jag väntar mitt första barn och har ingen erfarenhet av hur begränsad man kommer att bli? Tycker ni som redan fått barn att det låter realistiskt att man kan ta sig tid att läsa samtidigt som man tar hand om bebisen eller är min bild av det hela alltför rosaskimrande?
Jag förstår mycket väl att det är MYCKET jobb att ta hand om ett litet barn, men kanske går det att klämma in något annat också? Vår ekonomi tillåter nämligen inte att jag helt väntar med att studera till efter föräldraledigheten. Jag har också mycket studievana sedan tidigare, så den biten är inget nytt för mig.