• Snoopy1974

Side, Turkiet - Tips Önskas!!!!

Som sagt...
    Vad bör vi inte missa i Side?
    Vilka restauranger rekommenderas?
    Vilka uteställen ska man på???
    Vad shoppar man i SIde?
    Nån som har koll på ca.priser.

Åker till Side på Onsdag och är öppen för tips!

• Svar på tråden Side, Turkiet - Tips Önskas!!!!
  • Leaaa

Vi var där förra året. Bodde på Side village...Du ska inte missa å åka till manavgat å marknaden som e där på torsdagarna. Där säljer dom allat sånt som finns i Side fast betydligt billigare. Ta dolmus (små minibussar) dit det blir billigare...Sen ska ni inte missa å gå på hamam (turkist bad). Gör det helst första dagen ni kommer för då får man jätte fin färg...
    Sen ska ni inte missa att åka arrangerad tur till sköldpaddsstranden. Det e super mysigt där. En flod som rinner ut i havet. På ena sidan sötvatten som inte e mer än 17-18 grader å på andra sidan stranden saltvatten men 23-24 gradit vatten...det var allt jag kunde komma på nu!

• Leaaa

Kom på en sak till! Kinarestarurangen inne i Manavgat e super dyr!!! Man får skit lite mat å priserna e svindyra. Denna restaurang pratar dom flesta guider om. Visst den e super mysig men som sagt svin dyr!!!

• Snoopy1974

Tackar....
    Vi kommer att bo i byn Kumköy, en halvmil utanför Side.
    Nån som har varit där?

• anna01

Hej vi var också där förra året. De är en stor marknad vid mosken på lördagarna tror jag. Fråga i reseptionen vilken dag.
    Sen är det bara att pruta pruta å pruta. Tyckte de va jätte pinsamt och kände mig oförskämd i början, men sen lärde jag mig och de va riktigt kul
    Säger de nej till ett pris så börja gå mot nästa stånd då ropar de tillbaka dig.
    De är nästan samma kläder i varje affär. Hade jag vetat att de va så billigt hade jag åkte ner med mycke mindre kläder å handlat mer.
    Försök att undvika att gå in i affärer där de mer eller mindre drar in er för man kommer aldrig därifrån
    Stranden som är längst strandpromenaden är inte alls lika fin som den på andra sidan.
    Mellan strandpromenaden och gamlastan finns en restaurang som ligger delvis inne i ruinerna, de har super god mat
    Rekomnderar även turkiskpizza, jätte god som mellanmål.
    Hoppas ni får en underbar resa.
    Sen som Leaaa skrev missa förguds skull inte Manavgat.
    Kolla med de ni åker med så de inte stannar kort vid Manavgat, de gjorde vi och jag hade velat vara där mycke längre.
    Och dolmus är hur roligt som hellst
    Man kliver på och är det mycke folk skickar man fram pengarna med de andra resenärerna och växeln kommer tillbaka på samma sätt.
    ALLT är så olikt Sverige där nere, jätte kul

• anna01

Sen höll jag på att glömma att några av restaurangerna på strandpromenaden gräver en grop i sanden på kvällarna och har en jätte stor eld med bord runt om som man kan äta vid. Sååå mysigt.

• Leaaa

Kumköy, där låg vårt hotell också. Vet du vilket hotell ni kommer bo på?
    Det e mysigt som sjutton! Stranden e kanske inte till för dom som har små barn (som börjat krypa) för sanden blir så het å man får springa efter som HELA tiden Vi åkte ner en gång å aldrig mer. Vid stranden finns det förresten en massa roliga aktiviteter som inte kostar så mycket. Nu pratar jag om båtar, scotrar å dylik som man kan hyra...
    Om ni orkar så kanske ni kan ta er med buss till Pamukale (bumullsbergen). Det e vackert där!

Svar på tråden Side, Turkiet - Tips Önskas!!!!