• Adam2007

När började er mage växa?

Undrar när er mage började växa?

Själv så är jag inne i vecka 11 och känner att magen växer för varje vecka. Det känns som att har jag en tajt tröja nu så kan man se att jag är gravid. Vill inte! Vi känner oss inte riktigt redo för att berätta att vi skall ha barn ännu, så man måste ju tänka på vad man tar på sig nu för tiden.

Vi tänkte berätta att vi skall ha barn (utöver våran familj som redan vet.), när vi har varit på uktraljudet i v. 17-18. Så att vi då ser att allt står rätt till.
    Är detta sent nog att berätta tycker ni?

• Svar på tråden När började er mage växa?
  • Tildis05

Hmmm är ju jätte idividuellt hur fort magen växer. För mig var det inte förrän i 6:e månaden som det började synas på riktigt. Men om din mage växer fortare så kanske det är svårt att vänta till efter ultraljudet. Men det visar sig ju Varför vill ni vänta så länge? Tror de brukar ge rådet att vänta till efter v 13 med att berätta.

• Julifru

Först grattis!!
    Kanske bättre att skriva denna frågan i vänta barn forumet?

• Åsa

På mig syntes det inte utanpå kläderna förrän uppåt sjätte månaden heller första graviditeten. Vissa fattade det inte över huvud taget. Är dock inte pinnsmal och brukar inte ha tajta kläder. Vi berättade också efter ultraljudet men det är ju upp till var och en, andra vill berätta så fort de testat positivt.

• Adam2007

Tildis 05: Det känns säkras att vänta tills vi ser att allt är som det skall. Man är så himla orolig att man skall berätta för sin omgivning och sen ser de på UL att det är något som inte är rätt. Skeptiska som vi är efter att ha gått igenom IVF.
    Men vi får väl se då, växer magen i den takt som den gör nu så har vi kanske inte så mycket val.

Kram

• Tildis05

Jaha förstår. Ni vågar inte riktigt hoppas lixom. Försök att inte oroa dig, oftast är ju allt bra. Vet det är skit svårt oroade mig oxå massor Men berätta inget även om du tycker det syns. I början vågar ändå ingen fråga av rädsla för att göra bort sig

Lycka till!!

• Bonzo18

Jag växte tidigt. hade också svårt att hålla in magen. Det gick inte folk undrade tidigt! tänkte berätta efter ultaljudet (v.18, igår, fin liten) men släppte på det v. 15-16. Gick liksom inte att hymla med längre!!

Grattis i alla fall!

• Klunsan

Är i v. 27 och nu börjar det bli en kula på magen Så fram tills nyligen kunde jag tom ha mina vanliga byxor men nu är det stopp. Nu blir det mjuksbrallor för heeela slanten

• elefanthonan

Min mage började inte synas förrän vecka 16 eller 17,nu syns det rejält,är i v.22+2 o det känns lite småsparkar emellanåt.

• pemi

Till an böjan växte magen pga svullnad (gaser osv), jag såg magen tydligt även då jag låg ner från v 12 ungefär, men det var först i v 20 som det var så uppenbart att folk började gratulera.

pemi

• Sockerpiller

Jag tyckte att det syntes väldigt tidigt, men det var nog mest önsketänkande från min sida. I v 16 kunde man nog gissa att jag var gravid men det dröjde nog ytterligare en månad innan det var uppenbart... (Jag tog kort varje vecka from v 12 och när jag nu tittar på korten ser jag verkligen ut som en sticka (smalare i v 16 än jag är nu, en månad efter förlossningen!)...

• Anne69

Magens storlek verkar vara väldigt individuell. Min började växa i v. 16/17 (ungefär samtidigt som jag kände de första fosterrörelserna). Men det gick länge att dölja med lite mindre tighta kläder. På riktigt syntes inte min mage förrän i v. 25, då började jag använda mammatröjor för att det skulle kännas bekvämt. Mammabyxor började jag använda kring v. 30, men jag kan fortfarande (är nu i v. 33) ha några av mina vanliga brallor (med belly-belt förstås).
    Oavsett hur din mage växer tycker jag inte ni ska känna er tvingade att säga något förrän ni själva vill. Graviditeten är så lång ändå - så ni hinner med! Håll er lite borta från vissa tillställningar och köp ett bar tröjor i större storlek så ska det nog gå bra. Lycka till!

• in2love

i v 14 såg alla runt omkring mej att jag var gravid. stor mage man ej kan dölja he he

• SimmaLugnt

I vecka 13 syntes det på mig. Fast jag hade kunnat dölja det med lösa tröjor. Väntar tvillingar men jag tror inte det hade så stor betydelse på storleken redan då.

Svar på tråden När började er mage växa?