Ringa eller inte om man blir 2 timmar sen hem?
Jag blir så trött på min man när det gäller att passa tider och komma i tid. När det gäller dagis är han jättebra. Hem ifrån jobbet som ett skott eller ringer dagis och säger att han blir sen. Men nu i sommar är jag hemma själv med barnen i 3 månader då han jobbar. Jag kräver INTE att han ska komma hem direkt efter jobbet varje dag, MEN jag kräver att han meddelar när han blir mer än en timme sen. Gärna så tidigt som möjigt. Han har 45 minuter körsträcka och är han flera timmar sen blir jag orolig över bilolycka etc. Detta vet han om och vi har kommit överens om att han ringer mig ifrån kontoret eller på mobilen om han får för sig att göra nå´t efter jobbet som medför att han kommer senare än vanligt. Inte minst för att vi ska kunna äta kvällsmat hela familjen ihop ibland. Men tydligen är det för mkt begärt?! För det har hittills inte hänt mer än typ en gång av fem. Idag svarade han inte ens på mobilen på vägen hem, fastän jag ringde 6 gånger. Ringde inte upp heller, för "han körde ju" och "hade bara 5 minuter hem", men jag blev ju övertygad om att han råkat ut för en olycka när han struntade i atts vara eller ringa tillbaka!!! Gick med magont och hjärtklappning i iofs bara 5 minuter, men ändå...
Är det bara jag som tycker det är rätt självklart att man ringer på mobeilen om man kommer hem 2 timmar efter jobbet och har familj som väntar hemma? Idag var han nästan 2 timmar sen och suckade över mina "kontroller" och ifrågasatte vår överenskommelse. Till en början tyckte han inte ens jag "behövde" veta var han varit, sedan sa han att han varit på biblioteket. Men dte är klart jag vill veta och varför ska det vara så hemligt då? Och hur ska man lösa detta "dilemma"?