• lilljeanna

Försäkringskassan - hur länge ska man vänta på utbetalning!!???

Jag skickade in alla mina papper för 2 månader sedan till Försäkringskassan, då hade jag varit sjukskriven i ett par veckors tid. Sedan har jag väntat besked på min sjukpenning och också på kommande föräldrapenning. Talat med folk på sjukpenningsgruppen (i Stockholm) och där sa en att de på föräldrapenningsgruppen först måste bestämma SGI innan hon kan göra någon bedömning för sjukpenning. Nu fick jag för ett par veckor sedan en lapp hem att min SGI bestämts, men ännu inga pengar utbetalade!! Hur många gånger måste man ringa och tjata? Konstigt att man anses klara sig utan pengar i 2-3 månader minst! Hur länge har det tagit för er att få besked/utbetalning för sjukpenning i samband med graviditeten?

• Svar på tråden Försäkringskassan - hur länge ska man vänta på utbetalning!!???
  • m1nn13

Jag vet inte, det är ju inte aktuellt för mig ännu; men vet du att du kan kolla status på ditt ärende på Försäkringskassans hemsida www.fk.se om du har e-legitimation??

Good luck

• m1nn13

Jag vet inte, det är ju inte aktuellt för mig ännu; men vet du att du kan kolla status på ditt ärende på Försäkringskassans hemsida www.fk.se om du har e-legitimation??

Good luck

• E1981

...det tog dom 4,5 månad att komma fram till att jag inte skulle få några pengar...som dom tidigare sagt...jag förväntar mig inte så mycket numera :)
    Börjar tro att de har en papperstuggare i Östersund :))

• sanndris

Dom betalar ut dina pengar när dom känner för det..
    "Och, det är faktiskt kö så du måste faktiskt förstå att det kan ta ett par månader" så sa dom till mig...
    Förlåt alla ni som har lyckat med försäkrings kassan, för mig har det bara varit problem så jag har tyvärr inget positivt att säga.. Mitt tips är att ringa o gråta!!!!

• Förhoppningar

Min erfarenhet är att det alltid är bäst att ringa.
    Ring och fråga hur det går i ditt ärende, när kan du väntas få dina pengar osv.
    Ring och stöt på, få dem att lägga just ditt ärende överst i högen.

Lycka till!!

• aragon

Jaha du...det kan man få vänta på Säger som dom andra RING och TJATA !!!! Det ska väl ta 6-8 veckor egentligen men det är ju semestertider där oxå

Älskar mina bonusbarn och min man
  • Nocturnal

jag fick pengarna efter 3 mån med mkt tjat....

• HaraMati

Jag väntar fortfarande på besked om och när jag får min havandeskapspenning, sedan slutet av maj... Det verkar inte gå snabbare på den fronten heller, nu är det 35 dgr kvar till BF och inga pengar här inte, inte heller besked för den delen.

• e l s

jag skcikade in mina papper i slutet på maj... i mitten/slutet på juni nångång fick jag ett brev hem om att dom bestämt mitt sgi.. o i mitten på juli fick jag mina pengar för maj-till nästan slutet på juni... o sen nu i slutet på juli fick jag pengar från slutet på juni till typ 20 juli. så jag fick två utbetalningar på 1 månad. jag har inte haft några problem alls med fk. har inte ens behövt tjata på dom :)

Svar på tråden Försäkringskassan - hur länge ska man vänta på utbetalning!!???