Tomelilla soffor
Undrar om det här någon i vårat avlånga land som äger en Tomelilla soffa från IKEA och som skulle kunna berätta sina erfarenheter av soffan. Om den blir "nedsutten" efter bara ett tag, hur kvaliten känns o.s.v
Undrar om det här någon i vårat avlånga land som äger en Tomelilla soffa från IKEA och som skulle kunna berätta sina erfarenheter av soffan. Om den blir "nedsutten" efter bara ett tag, hur kvaliten känns o.s.v
har en tomelilla som fungerar super... har haft den i 3 år nu, smidig att tvätta och jätte skön att sitta i
Har en tomelilla från IKEA!
Superduperskön och härligt stora kuddar =)
Min 25 åriga dotter har en Tomelilla bäddsoffa och en fåtölj. Hon stortrivs med båda. Även hennes kompisar är förtjusta i dem.
möblerna är nog 5-6 år.
Vi har haft vår i ca 4-5 år. Den är totalt vidrig, skulle aldrig rekommendera någon att köpa den soffan.
Totalt nedsutten (ser ut som om ryggen är jättehög för att själva sittdelen åkt ner så pass), färgen är jättesliten/blek (den var blå från början), sittdynorna åker ut så man måste puffa in dem hela tiden, kuddarna blir platta så man måste puffa upp dem med jämna mellanrum. NÄ, jag tycker en soffa ska orka hålla åtminstonne lite längre.
Min svärmor har en Tomelilla bäddsoffa, den är snygg, skön att sitta i, skön att ligga i och kolla på tv och så, men att sova i den när den är utbäddad är som att sova på en bår, stenhårt!
Härlig att slasa & mysa i, dock inget för farmor att sitta i.
Lätt att tvätta, min är efter flera år inte nedsutten.
Ett minus att sittkuddarna halkar framåt... annars håller den god kvalite´, på tyg & så.
Jag har haft min i 5 år och sittkuddarna halkar inte ur. Tvättar klädseln 1 gång/år och den är lika fin fortfarande. Däremot dom där j-vla lösa dunkuddarna... Argh! De höll på driva mig till vansinne. De blev platta och sladdriga bara man tittade på dom. Jag har slängt dom nu.
Går det förresten att få tag på en extraklädsel till sofforna? Jag hittar ingenting om det på IKEAs hemsida.
Vi har en 3 sits och en 2 sits tomellila soffa.
Kan säga att jag ångrar att vi köpte dom.
Dom är super sköna att sitta i, men blir fort nersutten.
Och kuddarna är totalt värdelösa, säckar ihop sej bara man sätter sej i soffan. Är sjuuukt trött på att gå o puffa på kuddarna hela dagarna.
Nu har vi sofforna i vårat finrum, där vi aldrig är, så nu är dom jätte fina, tills någon sätter sej i dom.
Skulle faktiskt inte rekommendera sofforna.
Jag avskyr Tomelilla!!! inte bekväm för 5 öre och som någon mer sa så är det som om att ligga på en bår när den är utbäddad.
Gable: Kolla www.bemz.com där har du fina klädslar till IKEAs populäraste soffor.
Gable: Ikea har extra klädsel men inget speciellt urval.
Kolla på www.bemz.com (tror det är com) De har massor av olika klädslar till ikeas massa olika möbler. Samma priser som ikea, men massor att välja på. Går att beställa prover.