Tomelilla soffor
Undrar om det här någon i vårat avlånga land som äger en Tomelilla soffa från IKEA och som skulle kunna berätta sina erfarenheter av soffan. Om den blir "nedsutten" efter bara ett tag, hur kvaliten känns o.s.v
Undrar om det här någon i vårat avlånga land som äger en Tomelilla soffa från IKEA och som skulle kunna berätta sina erfarenheter av soffan. Om den blir "nedsutten" efter bara ett tag, hur kvaliten känns o.s.v
Tackar! Ska kolla där.
Vi har haft våran soffa och fåtölj i ca 1 1/2 år. Jättesköna att sitta och ligga i, men vi har varit tvugna att byta klädsel 3 gånger, den beige, vilket har varit trist. Dessutom har tydigen alla tyger för vår modell, tresitsen utgått(?)
Till alla er som är trötta på att puffa kuddarna hela tiden, ett tips köp en till kudde och ha i bakom, funkar perfekt, kuddarna åker aldrig ner.
Nu har jag prövat att lägga två kuddar i varje fodral. Vilken skillnad. Men då behöver jag ju 8 kuddar till....kan man köpa lösa?
Hade bestämmt oss för att åka och titta på ny soffor imorgon men nu blev jag osäker.
Jag köpte inte extra kuddarna på Ikea, huumm kommer inte ihåg vart tyvärr, men billiga var dom, typ 30 kr st eller nåt sånt, himlans bra iallafall.
Vi var till Ikea idag då vi tänkt köpa en Tomelilla till, men tji fick vi, så nu får de bli en hörnsoffa från Mio istället Om nu inte någon skulle vilja bli av med sin här inne?
Säger som många andra, NEEEEEJ!!! Hade haft min soffa i 7 månader, satt framför tv:n och lutade mig mot armstödet, och BRAK sa det och ringde naturligtvist kundtjänst, men gissa vad de sa, de är INTE testade för att man ska luta sig på dom. Så jag ska Aldrig köpa en soffa på Ikea igen!
Gillar den INTE.
Mest bekväm för väldigt långa människor.
Men snygg modell, och skön att sova i.
Vill också poängtera att deras "sammetstyg" är skiiiitdåligt!!!!
ALLT fastnar,dom blir vitprickiga på 10 minuter.
Alltså denhär bemz.com sidan...
Jag är lite trög, men jag hittar ingenting för Tomelilla.
vore ju toppen om det fanns andra tyger för jag tycker dom "bomulls" modeller som finns på IKEA är sååå fula.
Tomelilla har utgått ur sortimentet! Ännu en trotjänare som gått i graven hos IKEA
Vi har haft vår i 3 år - den är grym! Vi älskar den och har mycket svårt att hitta en ny soffa som mäter sig med den. Det verkar vara så att antingen älskar man Tomelilla eller så hatar man den? Skumt, jag har aldrig någonsin haft en så skön soffa! Den som nu har kommit "istället" är inte bara ful, den är obekväm och helt nersutten redan vid köp. Fy.
Dumma länk, jag får den inte att funka själv.
Men om man tar bort delen FL försöker länka och lägger till ett / längst bak, så funkar det för mig iaf.
Nu hittade jag!
Finns ju en hel del snygga.
Ska absolut beställa i höst efter att vi målat om.
Vi har en trea och en fåtölj, hur sköna som helst. Men sen har vi två super stora kuddar där också *ler*
Bäddsoffan som min mamma har är väldigt hård att sova på och den är inte lika mjuk att sitta i.