• smultronbubbla

Brinnande dammsugare

Jaha, andra gången min dammsugare börjar brinna. (eller ryka då)
    Visst att jag köper billiga, men jag har inte råd att köpa dammsugare för flera tusen, tyvärr! Bara för att den är billig ska den ju inte börja brinna!
    Nu undrar jag bara hur jag ska göra, för jag har inget kvitto kvar på den. Kan jag gå tillbaka och reklamera utan kvitto tror ni? I vår butik får man ju det, men det är ju olika i olika butiker. Den här är från Rusta.
    Alltid när jag ska ha ett kvitto, så har jag det inte. Ändå sparar jag alla kvitton, men just de jag ska ha blåser visst bort.

• Svar på tråden Brinnande dammsugare
  • LaFontaine

Jag tror inte du får reklamera den utan kvitto om det inte är ett märke enbart Rusta har, (då gör de detta av vänlighet, inte för att de måste).

• smultronbubbla

iseika

Jag trodde man alltid fick reklamera utan kvitto, men det kanske inte gäller överallt?

• LaFontaine

Nej, för att få reklamera krävs kvitto. Hur ska butiken veta att du handlat just där? Köper du en tröja på H&M står det ju deras namn i nacken varför de allt som ofta godkänner det. Köper du ett par adidasskor på Stadium har de ingen aning om du köpt de där eller på Team Sportia. Därför krävs kvitto.

• smultronbubbla

iseika

Ja, jag menar inte att jag är sur för att jag inte får reklamera utan kvitto, det var bara en undran.
    Klart jag förstår att kvitto är viktigt.

• LaFontaine

Jag bara förklarade hur det ligger till Det är fruktansvärt irriterande att ha kvar månadsgamla kvitton från Ica på en liter mjölk, men aldrig de kvittona man behöver. Var tar de egentligen vägen

• HumDis

Har du kollat så att inte filtret blivit igensatt? Hörde en gång på Plus att det är en vanlig anledning till att dammsugare blir överhettade.

Eller är den kanske helt ny?

Tråkigt oavsett. Men då och då brukar t ex Coop Forum sälja ut helt okey dammsugare för 6-700 kronor. Och det blir billigare i längden att köpa en bra dammsugare än många billiga.

/ HumDis
  • smurfis75

Om du har betalat den med kontokort så kan du säkert reklamera den. Ta ett kontoutdrag med dig. Annars ring och hör med dom, är det ett märke som de fortfarande säljer så kanske det inte är helt kört...

• smultronbubbla

iseika

Okej, jag förstår
    Ja, visst är det störande!

Humdis

Jaså? Kanske ska kolla det. Nej, den är ungefär ett år gammal. Jag har mina dammsugare i ett år, sedan brinner de Slangen är trasig och tejpad på flera ställen också.

smurfis75

Hmmm, vet inte om jag kan kolla så gamla kontoutdrag. kan man det?

• smurfis75

Vet inte..kanske inte via nätet men säkerligen via banken. Värt ett försök iaf.
    Men att slangen oxå var trasig??
    Hur som helst, ta kontakt med dem och fråga. Lycka till!!

• mjuik

Annars går du och köper en likadan, tar med den trasiga och kvittot och klagar. Tada!

• smultronbubbla

mjuik

Nej usch, bluffa kan jag inte göra.

• mjuik

Då kan du ju gå tillbaka och fråga. Rusta är väl inte världens mest petiga ställe. Lämnat tillbaka trasiga saker utan kvitto flera gånger där.
    De har bara sagt "aha, ta en ny då".

• pepsimax

Du bhöver inte slänga ut flera tusen på en dammsugare.Jag har en jättebra,liten och smidig som suger som attan.Köpt på ICA för ca.700kr han heter Rolfy och är en Volta

• smultronbubbla

mjuik

Hmmm, fast jag ringde Rusta och frågade och det var tyvärr inte okej utan kvitto. Fast vad trevlig hon var
    Det är en Melissa, hade det varit deras egna märke kanske det varit okej, vet inte. (som någon skrev)

pepsimax

Tyvärr är 700 kronor för mycket för mig just nu. Förstår ju att det blir billigare i längden, men har man inte de pengarna, blir det ju inte det. Får byta ut den om ett år igen

Svar på tråden Brinnande dammsugare