• Pallas

Jag har en vass tunga

Åkte nyss till affären för att köpa ett par saker som vi glömde förut idag. Som vanligt är det någon idiot i en jättebil som glömmer blinka så att jag tappar humöret för att jag måste vänta 30 sekunder extra. Som tur är parkerar idioten bredvid mig varpå jag för en gångs skull inte kommer på en halvtimme efteråt vad jag borde sagt...

Jag: Vilken fin bil!
    Idiot: Tack!
    Jag: Kommer den med blinkers?
    Idiot, lite osäkert: Ja?
    Jag: Jaså är spaken försåtminerad då kanske?
    Idiot: Näe.
    Jag: Jaha, då får jag anta att det är den stora gas guzzlern som lätt får folk att invaggas i tron att de är ensamma på vägarna, alternativt att alla andra är tankeläsare.

• Svar på tråden Jag har en vass tunga
  • Kagi

Heja Pallas! Sa idioten något mer sen?

Och vad heter "försåtminerad" på engelska?

• en vanlig jävla muffins

Pallas guud så härlig du är!

• Pallas

Kagi: Booby trapped. Nej, han sa inget mer, jag vände ryggen till och gick in och handlade. Var väl tur att jag inte blev skjuten eller nåt

muffis: Ja, det var härligt att finna sig rätt i situationen för en gångs skull. För det mesta hinner man ju komma hem innan man kommer på nåt smart.

• en vanlig jävla muffins

hem? fasen, man kommer oftast på det när man ska somna..
    "åh,varför i hela världen sa jag inte så!"

• Annione

Haha! Heja dig! Jag har önskat typ tusen ggr att de skulle parkera nära eller så att man hade dem inom röstavstånd, men aldrig när jag har varit på rätt humör för att öppna munnen.

• Kagi

Pallas: naturligtvis! *slår mig för pannan*

• JsN

Kagi, försåtsminerad låter som om det borde heta något lika komplicerat på engelska, booby trapped är alldeles för lätt!

Underbart att du fann dig Pallas!

*hälsosamt lat*
  • Konvaljen

Härligt!

Jag har själv gjort liknande grej en gång.

Jag och min man var i Sälen och då vi körde om en bil (en svindyr suv med en medelålders man i) blev chaffisen galen och började tuta och blinka. Det kom sig så illa att vi svängde ner till samma lilla restaurang och gubben och hans fru tittade på mig och min man men sa inget. Jag kunde naturligtvis inte hålla mig utan ropade "ville ni något därborta".

Tyvärr så började de dra igång stora växlar om att det här faktiskt inte är E4:an där man kan köra om hur man vill. Vi diskuterade en stund, ingen vann väl men jag kom på fem minuter senare, som vanligt, en massa smarta repliker att säga. Jag hade gärna velat fråga gubben om han väntar på sin tur då han kör in till stan på Essingeleden om mornarna!

Svar på tråden Jag har en vass tunga