• Molly 80

IVF i Eskilstuna?

Någon som har gjort IVF i Eskilstuna? Var vänder man sig? Hur lång är väntetiden? Vad kostar det?

• Svar på tråden IVF i Eskilstuna?
  • Lilla Ior

Molly80: Jag har inte gjort IVF där men jag börjde lite smått med utredning där. Jag gick i alla fall på kvinnokliniken...eller om de hette kvinnohälsan eller nåt sånt. Det låg i centrum mot ån. Som jag fattat det så är det dit man ska vända sig. Är det bestämt att ni ska göra IVF? tänkte om ni gjort utredning och sånt?

• Molly 80

Jag har precis fått reda på att jag har endometrioser på bukhinnan och efter mitt X i december har jag bara en äggledare kvar. Chanserna att bli gravid på egen hand är nu minimala (suck...) och på läkarens rådan ska vi försöka ett halvår till, sen blir det IVF. Vi har inte gjort någon utredning än, men jag funderar på att ringa sjukhuset och fråga om man kan få ställa sig på kö ändå. Jag har fått några telefonnummer att ringa, så om jag vågar ringer jag imorgon.

• Lilla Ior

Molly80: ok...men om läkaren nu säger att det är liten chans att ni lyckas så borde ni väl få ställa er i IVF-kön direkt? Men jag tror att du ändå måste till nån läkare, för jag tror inte du kan ställa dig i kön själv direkt. Brukar alltid vara läkare som fixar sånt.
    Jag var i alla fall på kvinnohälsan i e-tuna 016-146500. Testa ringa dit. Det är bättre att göra det så snart som möjligt så du kommer i kön. Har hört att de är lite sega i e-tuna. Sen kan man väl alltid komma med lite "vita lögner" att man försökt länge o så =) Hoppas det ordnar sig för dig!

Svar på tråden IVF i Eskilstuna?