• Snowstorm

Tidning o reklamutdelning, lön??

Nån som vet vad man tjänar i timmen på att dela ut reklam?? Gäller 2h en gång i veckan....

Är 27år om det spelar nån roll...

• Svar på tråden Tidning o reklamutdelning, lön??
  • lurv

Inte mycket. Mina barn gjorde det för en massa år sedan och jag har för mej att dom fick typ 200:-/ månad. De hade ingen fast lön utan fick betalt per reklamblad.

• Helena o Mattias

Dela ut reklam åt Svensk Direktreklam (SDR)? Det är ju skitdåligt betalt, gjorde det när jag var yngre, som mest kunde man få ihop till 700:- typ o då var det mycket.
    Dela ut morgontidningar är ju bättre. Stiga upp tidigt som atans (beror ju helt på var du bor) men när jag dela ut tidningar kom dom vid 03-tiden o så hade man på sig till kl.06 att dela ut, fick betalt för 2h. Om dom är senare än 03 så får man dessutom extra betalt för det.
    Dessutom får man ju både motion o gratis morgontidningar!
    Tror det ska finnas telefonnummer till Tidningstjänsten i dom flesta morgontidningar.

• MissLilo

oj varierade ju jättemycet!
    JAg delade försej ut på vår gata därv i bodde o den var STOR!!!!
    Över 1000 hushåll.

Men fick minst 700 per vecka......när ikea koom fick jag 1500 bara för den.
    SÅ fick ut minst 3000 varje månad..men sen var de ju 10 år sen oxå. Citymail verkar ju ha tagit över mer o mer.

• MissLilo

men morgontidnigar verkar ge bra lön nu iaf....känner en som tjänar 3000 ca varje månad på det.

• MissLilo

men morgontidnigar verkar ge bra lön nu iaf....känner en som tjänar 3000 ca varje månad på det.

Svar på tråden Tidning o reklamutdelning, lön??