• Hatter

Träning och halsbränna

Hejsan,

Jag försöker hålla kroppen igång genom att simma två-tre gånger i veckan. Men jag får alltid sådan fruktansvärd halsbränna efteråt! Kan det vara kloret? Försöker att inte få i mig nått av vattnet, men får halsbränna ändå. Igår fick jag det direkt då jag började simma och fick avbryta efter 500 meter eftersom det var så pass obekvämt. Hade sedan halsbränna resten av kvällen.

Några tips?

• Svar på tråden Träning och halsbränna
  • AnnaKarin79

bara att det finns en hel del receptfritt på apotek mot halsbränna.. det är inte alls kul att ha det. får oxå ofta det på kvällarna..

• Slumraren

Tyvärr inga andra tips än att fråga på apoteket. Jag tror inte att det är kloret, jag får också halsbränna om jag rör mig mycket. Under promenader har jag dock inte haft några problem med halsbränna, kanske för att man hela tiden är i upprätt läge då.

• isasdream

har halsbränna dygnet runt och hela tiden... alltid,,, så där så det svartnar framför ögonen. oavsett vad jag gör, äter osv.

tänk på att många receptfria preparat är ej lämpliga för gravida.

• Hatter

Usch, verkar som om det inte finns så mycket att göra. Halsbrännan blir bara värre för var dag. Känner mig så tråkig....går hem från jobbet, lägger mig i sängen med en massa kuddar så att jag ligger högt med överkroppen...och så spenderar jag resten av kvällen så.

...halsbränna är inte särskilt bra för sexlivet heller :(

• Moajan

Jag tror att du får halsbränna för att magsäcken blir ihoptryckt när du väntar barn. Det blir värre vid ansträngning.
    Har inget bra tips på hur man förebygger det.

• isasdream

drick massa fil, mjölk, wichyvatten, samarin..

ej äta stekt mat, starkt kryddad mat, godis, chips, dricka.

kan mildras lite av detta.

• Slumraren

Glass är en god halsbrännelindrare

• isasdream

ja. om de e vaniljglass för min del

• Hatter

Ska nog köpa massor med vaniljglass på vägen hem! Har slutat äta chips och godis totalt sen jag belv gravid (åt massor innan men tapppade suget helt...samma med kaffe, läsk och te!) Erkänner att jag har en svaghet för stark och kryddad mat...ska försöka låta bli det från och med nu. Gör nog vad som helst för att mildra besvären!

Svar på tråden Träning och halsbränna